۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹
اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار استانی به دانشگاه های خراسان شمالی
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی خبر داد:

اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار استانی به دانشگاه های خراسان شمالی

بجنورد - رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی از اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار از ردیف اعتبارات توازن ملی به دانشگاه های استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار حسن پارسی پور در جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری خراسان شمالی با اشاره به نگاه مثبت دولت تدبیر و امید به پژوهش و اهمیت به این موضوع گفت: خوشبختانه در استان هم تعامل دستگاه های اجرایی و دانشگاه ها بسیار مطلوب است که زمینه رفع مشکلات استان را فراهم خواهد کرد.

وی با اشاره به برنامه های بودجه ۹۸ به بخش پژوهش اظهار کرد: پرداخت تسهیلات خارجی به منظور تجهیز آزمایشگاه ها و کارگاه های دانشگاهی، پرداخت تسهیلات از صندوق ارزی، اجازه انتشار اوراق مالی اسلامی به برخی از دستگاه های اجرایی از جمله دانشگاه ها به منظور تکمیل طرح های نیمه تمام و ...بخشی از موارد دیده شده در بودجه ۹۸ است.

پارسی پور افزود: همچنین در راستای تحقق اهداف نقشه جامع علمی کشور هیچ دستگاه اجرایی حق کاهش اعتبارات پژوهشی را ندارد.

وی با بیان اینکه به منظور ارتقاء شاخص های علمی و پژوهشی استان ها اجازه کمک به دانشگاه از ردیف اعتبارات توازن ملی داده شده است، اظهار کرد: از ردیف اعتبارات توازن ملی امسال ۲۰ میلیارد تومان به دانشگاه های خراسان شمالی کمک شده است و از طرفی هم دستگاه های اجرایی ملزم به اختصاص یک درصد اعتبارات هزینه ای خود به بخش پژوهش هستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: سال گذشته اعتبارات پژوهشی استان ۴۹۰ میلیون تومان بوده و امسال تاکنون ۴۴۰ میلیون تومان است که با استفاده از ظرفیت و توانمندی های دانشگاهی در راستای مسائل و مشکلات استان تعریف شده و خواهد بود.

کد خبر: ۱۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha