۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳
توقف توزیع روغن موتور برای افزایش قیمت؛ نان تولید کننده ها این بار در روغن گران تر است!
«بازار» از واکنش روانسازها گزارش می دهد

توقف توزیع روغن موتور برای افزایش قیمت؛ نان تولید کننده ها این بار در روغن گران تر است!

ادیب زاده فعال بازار روغن موتور، به «بازار» گفت: به دلیل افزایش نرخ ارز طی دو هفته اخیر نفت بهران، ایرانول و نفت سپاهان به ترتیب توقف و کاهش عرضه محصولات خود در بازار را ایجاد کرده اند.

بازار؛ گروه خودرو: مالکان خودروها طی سه ماهه گذشته با چالش های فراوانی در تامین و خرید روغن موتور مواجه بودند. در ابتدای سال جاری افزایش قیمت روغن موتور منجربه رکود شده بود، در اوایل تابستان سال جاری نیز کمبود و کاهش عرضه برای فروشندگان و مصرف کنندگان چالش ایجاد کرد. هرچند که تاکنون مشخص نشده است که چرا باتوجه به شبکه های گسترده توزیع روغن موتور، کمبود محصول از سوی روانسازها ایجاد شد. طی چند روز گذشته نرخ ارز با نوسان قابل توجهی همراه بوده است که بسیاری از قطعات به ویژه روغن موتور را در بازار چراغ برق با افزایش بها همراه ساخته است، مساله ای که اگر در سایه نبود نظارت ها توسط دولت مدیریت نشود، می تواند روزهای آلاینده فصول سرد را افزایش دهد.

حدود دو هفته است که سه تولید کننده روغن موتور از جمله نفت بهران، ایرانول و نفت سپاهان به ترتیب توقف و کاهش توزیع محصولات در بازار را ایجاد کردند

توقف توزیع روغن موتور طی دو هفته اخیر

علیرضا ادیب زاده فعال بازار روغن موتور با اشاره به چالش های مشتریان در زمان تهیه روغن موتور، به خبرنگار «بازار» گفت: حدود دو هفته است که سه تولید کننده روغن موتور از جمله نفت بهران، ایرانول و نفت سپاهان به ترتیب کاهش توزیع محصولات در بازار را ایجاد کردند.

شایعاتی در خصوص گرانی احتمالی روغن موتور به دلیل افزایش نرخ ارز در بازار شنیده می شود

این فعال بازار روغن موتور در پاسخ به سوال خبرنگار «بازار» مبنی براینکه چرا توقف توزیع ایجاد شده است، اظهار داشت: «شایعاتی در خصوص گرانی احتمالی روغن موتور به دلیل افزایش نرخ ارز در بازار شنیده می شود، شنیده ها در بازار حکایت از آن دارد که توقف یا کاهش توزیع روغن موتور در بازار شاید زمینه ساز گرانی این روانکار باشد.»

ادیب زاده در پاسخ به سوال خبرنگار «بازار» در خصوص رشد قیمت روغن موتور در روزهای اخیر، بیان کرد: «طی دو هفته گذشته به دلیل کمبود و توقف توزیع روغن موتور در بازار شاهد رشد اندک قیمت آن هستیم. باتوجه به اینکه در ماه های گذشته نیز برخی از محصولات به ویژه روغن موتورهای یک لیتری مخصوص موتورسیکلت ها در بازار به شدت کاهش یافته بود، اگرمتولیان این صنعت یا دولت برنامه جدی برای حل این موضوع عیلرغم افزایش نرخ ارز نداشته باشد، در فصول سرد سال که در آن قرار داریم، شاهد افزایش شدید آلودگی هوا خواهیم بود.»

توقف توزیع روغن موتور در بازار با افزایش نرخ ارز| احتمال گرانی روغن موتور قوت گرفت

روغن موتورهای خارجی حضور دارند!

یک فعال بازار روغن موتور که نخواست نامش فاش شود، با اشاره به موضوع کمبود روغن موتور به «بازار» گفت: طی سال های گذشته به دلیل جبر تحریم های ظالمانه، روانسازها مدعی تامین نیاز بازار در صورت حمایت دولت شدند. در حال حاضر شرایط بازار به گونه ای است که روغن موتورهای داخلی تولید چهار شرکت بزرگ در بازار لوازم یدکی به سختی در برخی از محصولات یافت می شود.

فقط دو برند ادینول و آیسین از محصولات وارداتی با کیفیت در بازار لوازم یدکی وجود دارند

این فعال بازار در پاسخ به سوال خبرنگار «بازار» مبنی براینکه در بازار لوازم یدکی روغن موتور اصلی خارجی یافت می شود، اظهار داشت: «فقط دو برند ادینول و آیسین از محصولات وارداتی با کیفیت در بازار لوازم یدکی وجود دارند.»

وی، افزود: باتوجه به توقف عرضه روغن موتور در بازار لوازم یدکی، احتمالا به زودی کاهش چشمگیر این روانکار ایجاد شود. در صورتی که راه حل منطقی توسط متولیان این صنعت ارائه نشود، باید به مالکان خودروها هشدار داد که در زمان تعویض روغن موتور مراقب محصولات تقلبی که جایگزین محصولات اصلی تولید داخل می شوند، باشند. زیرا کمبود در بازار فضا و بستر مناسب برای ورود و رشد محصولات تقلبی را ایجاد خواهد کرد.

کد خبر: ۱۸۵٬۹۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha