۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶
آمارگیری نیروی کار در زنجان آغاز شد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی زنجان:

آمارگیری نیروی کار در زنجان آغاز شد

زنجان - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی زنجان از اجرای طرح نیروی کار در فصل بهار ٩٩ از ۲۰ اردیبهشت ماه از طریق تماس تلفنی با خانوارهای نمونه در استان خبر داد.

رامین میرزایی در گفتگو با خبرنگار بازار، از آغاز اجرای طرح آمارگیری نیروی کار در  فصل بهار ٩٩ استان زنجان به ‌شیوه تلفنی همزمان با سراسر کشور از ۲۰ اردیبهشت به مدت دو هفته خبر داد و گفت: این تصمیم از سوی مرکزآمارایران و در راستای اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی مبارزه با کرونا صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: در اجرای این طرح ماموران آمارگیر به جای مراجعه حضوری، با استفاده از شماره تماس چهار رقمی ۲۱۲۱ نسبت به برقراری ارتباط با خانوارهای نمونه اقدام می کنند. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی زنجان گفت: طرح آمارگیری نیروی‌کار با هدف محاسبه شاخص‌های فصلی و سالانه نیروی کار از جمله نرخ مشارکت اقتصادی، نرخ بیکاری و تغییرات آن‌ها انجام می‌شود.

میرزایی از همراهی و مشارکت خانوارها که با صبوری به پرسش‌های آمارگیران پاسخ صحیح می‌دهند و موجب هرچه بهتر و باکیفیت اجرا شدن طرح‌های آماری می‌شوند قدردانی کرد و گفت: آمارهای مربوط به ساختار نیروی‌کار، مبنایی برای ارزیابی و تحلیل سیاست‌های اقتصادی یک کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: اشتغال و بیکاری از پدیده‌هایی است که نه تنها از نظر اقتصادی و اجتماعی بلکه از نظر سیاسی نیز مورد توجه برنامه‌ریزان توسعه می‌باشد، به همین دلیل طرح آمارگیری نیروی‌کار از مهم‌ترین طرح‌های آماری مرکزآمارایران است که با جمع‌آوری اطلاعات پایه‌ای نیروی‌کار کشور، امکان تهیه و ارزیابی برنامه‌های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را فراهم می‌کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی زنجان افزود: انجام این آمارگیری به‌خصوص در شرایط حاضر که توجه به مسئله اشتغال و بیکاری یکی از عمده‌ترین مسائل اجتماعی و اقتصادی کشور است در بین فعالیت‌های آماری ضرورتی ویژه دارد.

کد خبر: ۱۸٬۵۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha