توجه به اشتغال آسیب دیدگان اجتماعی بهترین کار است
رئیس اتاق کرمان:

توجه به اشتغال آسیب دیدگان اجتماعی بهترین کار است

رئیس اتاق کرمان با اشاره به اینکه یافتن شغل، یکی از مشکلات کسانی است که بعد از دوره محکومیت به جامعه برمی‌گردند، بر لزوم توجه به حل این مشکل و ایجاد اشتغال برای آسیب‌دیدگان اجتماعی تأکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، سیدمهدی طبیب زاده رئیس اتاق کرمان گفت: توجه به ایجاد اشتغال برای آسیب دیدگان اجتماعی پس از بهبود و درمان، کار خیر بزرگ و بهترین کار است.

طبیب زاده در نشست مجمع خیرین یاریگران زندگی در کرمان افزود: فردی که به هر دلیلی دچار محکومیت شده پس از آن، برای پیدا کردن شغل به دلیل سوءپیشینه دچار مشکلاتی می‌شود که این مسئله می‌تواند اعتمادبه‌نفس فرد، خانواده و آینده وی را تحت تأثیر قرار دهد.

وی ادامه داد: اتاق کرمان آماده همکاری در زمینه ایجاد اشتغال برای آسیب دیدگان اجتماعی است که در این مسیر باید امکانات جمع‌آوری و در مسیر نیاز اساسی هدایت شوند.

رئیس اتاق کرمان بیان کرد: راه‌اندازی تشکل‌ها و سایر فعالیت‌های اجتماعی باید بر اساس نیازسنجی، اولویت و تقسیم‌کار انجام شود تا با جلوگیری از موازی کاری، با ایجاد همپوشانی و تمرکز امکانات، کار بهتر پیش رود.

طبیب زاده، با اشاره به اینکه ذات تجارت و تولید به کار خیر ختم می‌شود، گفت: اتاق کرمان با کمک فعالان اقتصادی خیر استان پویش مدرسه‌سازی «کرمان دانا» ا آغاز کرد که قرار است ۷۲۰ کلاس درس در قالب ۱۲۰ مدرسه در سطح استان ساخته شود که انجام فعالیت‌ها در این بخش موجب رونق در مدرسه‌سازی شده است.

در ادامه، کارآفرین برتر اجتماعی با بیان اینکه آمده‌ام پناه افراد بی‌کس شوم و برایشان شغل ایجاد کنم، افزود: در مجموعه ما هزار و ۵۷ نفر با سابقه در ۹ جرم خشن، مشغول به کار هستند، با هم زندگی می‌کنند زیرا این افراد قربانی هستند، مجرم نیستند؛ به یکدیگر آسیب نمی‌زنند زیرا وجه مشترکشان درد است.

علیرضا نبی اظهار کرد: ایران نیاز به کمک دارد و آمده‌ام بگویم همه ما خیلی زود خاطره و قصه می‌شویم و تا زمانی که فرصت داریم باید به فردی که از مسیر برگشته کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه به معادن کرمان کار ندارم، با کلمپه و قوّتو می‌توانم اقتصادش را بسازم، افزود: کشور ما چیزی از منابع کم ندارد اما دیوارها نمی‌گذارد کار کنیم، دیوارهایی که ما را از هم جدا کرده و نمی‌توانیم حرف بزنیم.

کد خبر: ۱۸۵٬۸۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha