۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۲
آیفون ۱۱ پرفروش ترین گوشی فصل اول ۲۰۲۰
اپل کرونا را شکست داد

آیفون ۱۱ پرفروش ترین گوشی فصل اول ۲۰۲۰

میزان فروش آیفون ۱۱ طی سه‌ماهه‌ نخست سال ۲۰۲۰ در بازار جهانی به ویژه بازار هند و چین از دیگر گوشی ها بیشتر بوده است.

فاطمه محمدی پور؛ خبرگزاری بازار – بر اساس گزارش هندوستان نیوز، فروش آیفون در چین با وجود بحران کووید ۱۹، قرنطینه و تعطیلی خرده فروشی های فروشگاه ها در چین تنها یک درصد کاهش یافت.

بازار جهانی گوشی های هوشمند به دلیل همه گیری بیماری کووید ۱۹، بدترین سقوط خود را متحمل شدند. جدیدترین آمار منتشرشده از سوی Counterpoint Research نشان می‌دهند در طول سه‌ماهه‌ی نخست امسال، کمتر از ۳۰۰ میلیون دستگاه گوشی روانه‌ی بازار شده است؛ کاهش شمار گوشی‌های عرضه‌شده به بازار به زیر ۳۰۰ میلیون دستگاه، نخستین بار است که از سال ۲۰۱۴ تاکنون اتفاق افتاده که نتیجه‌ی آن کاهش درآمد شرکت‌ها است.

روندی مشابه در بازارهایی مانند هند و چین مشاهده شد. با این حال فروش آیفون در چین تنها ۱ درصد کاهش یافت و این به سهم کلی بازار کمک کرد. به طور خاص آیفون ۱۱ در سه ماه گذشته پرفروش ترین تلفن هوشمند در چین بوده است. طبق گزارشی از Counterpoint Research، آیفون ۱۱  برای هفت ماه متوالی همچنان پرفروش ترین تلفن هوشمند باقی مانده است. اپل به دلیل شیوع بیماری همه گیر، فروشگاه های خرده فروشی خود را در چین تعطیل کرده بود اما این باعث نمی شود مردم از خرید آنها سرباز زنند زیرا سیستم عامل های تجارت الکترونیکی مشغول فروش آنها بودند.

اپل همچنین در هند در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ رشد قابل توجهی داشته و در مقایسه با سال گذشته، ۷۸ درصد افزایش یافته است.  بزرگترین اعتبار برای این رشد دوباره به آیفون ۱۱ مربوط می شود. افزودن تخفیف های متعدد در سیستم عامل های تجارت الکترونیکی مانند Flipkart و Amazon باعث افزایش رشد فروش اپل شده است. اپل همچنین برند برتر در بخش فوق العاده حق بیمه است که تلفن های قیمتی بیش از ۴۵، ۰۰۰ روپیه را طبقه بندی می کند. اپل اخیراً iPhone SE ۲ gen را روانه بازار کرده که هنوز در قفسه های فروش هند و چین قرار داده نشده اند. با این حال اپل منتظر تقاضای خوبی برای iPhone SE ۲ است.

به‌تازگی گزارشی جدید از سوی مؤسسه‌ی پژوهشی کانالیس منتشر شده است که آمار فروش گوشی‌ها را به‌صورت مجزا از یکدیگر نشان می‌دهد.

بر اساس آماری که کانالیس منتشر کرده نیز اپل توانسته است سه جایگاه از گوشی‌های برتر سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۲۰ را به‌خود اختصاص دهد. آیفون ۱۱ به‌عنوان مدل معمولی گوشی‌های پرچمدار جدید اپل در رتبه‌ی نخست جای گرفته و دو گوشی دیگر این خانواده یعنی آیفون ۱۱ پرو مکس و آیفون ۱۱ پرو به‌ترتیب در رتبه‌های ششم و دهم حضور دارند.

دیدن ارزان‌قیمت‌ترین آیفون ۲۰۱۹ اپل در رتبه‌ی نخست اتفاقی چندان غیرمنتظره نبود، ‌ سال گذشته نیز آیفون XR توانسته بود فروشی بسیار عالی تجربه کند.

بررسی گوشی آیفون ۱۱

آیفون ۱۱ در کنار برچسب‌ قیمتی ارزان‌تر، اکنون تجربه‌ی عکاسی بسیار بهتری را در سناریوهای متنوع‌تر به‌ارمغان می‌آورد، بدنه‌ی مقاوم‌تری در برابر آب و گردوغبار دارد، توان پردازشی فوق‌العاده‌ زیادی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و به‌ادعای اپل، کاربر را یک ساعت بیشتر از گذشته همراهی می‌کند.

 نمای جلویی آیفون ۱۱ ظاهر مشابهی با دیگر گوشی های گران‌قیمت اپل دارد. آیفون ۱۱ از نمایشگری ۶/۱ اینچی موسوم به Liquid Retina با گوشه‌های گرد بهره می‌برد که ۷۹/۰ درصد از نمای جلو را دربرمی‌گیرد و بریدگی عریضی را در لبه‌ی بالایی خود می‌بیند. فریم آیفون ۱۱ از دو طرف به پنل‌های ۲.۵D شیشه‌ای محدود می‌شود؛ پنل‌هایی که در اثر فرآیندی موسوم به «تبادل یونی دوگانه»، به ادعای اپل «مستحکم‌ترین شیشه‌ی به‌کاررفته در صنعت گوشی هوشمند» هستند.

مهندسان اپل دوربین تکی نسل گذشته را با دوربین دوگانه جایگزین کرده‌اند؛ دوربینی که درست مانند آیفون ۱۱ پرو روی برآمدگی مربعی و یکپارچه با پنل پشتی سوار شده است. برخلاف آنچه عکس‌های تبلیغاتی اپل به ذهن متبادر می‌سازد، برآمدگی دوربین آیفون‌های جدید ضخامت کمتری نسبت به گذشته دارد و به‌راحتی می‌توان با وجود آن کنار آمد.

هر دو پنل جلو و پشتی این گوشی براق هستند و به‌لطف پوشش اولئوفوبیک‌شان، به‌راحتی می‌توان اثر لک یا اثر انگشت را از روی آن‌ها زدود. طراحان اپل در آیفون ۱۱ پوشش مات و جذاب آیفون ۱۱ پرو را تنها به روی سطح برآمدگی مربعی دوربین محدود کرده‌اند.

بدنه‌ی آیفون ۱۱ اکنون نسبت به آیفون XR مقاومت بیشتری در برابر عوامل محیطی دارد. تنها تفاوت بین مجموعه‌ی دوربین‌های پشتی و جلویی آیفون ۱۱ نسبت به نسخه‌ی پروی آیفون‌های ۲۰۱۹ به خلأ دوربین تله‌فوتو در پرچم‌دار اقتصادی اپل بازمی‌گردد. ماژول پشتی آیفون ۱۱ دو دوربین واید و اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی را دربرمی‌گیرد که با چینشی عمودی به‌همراه فلش LED و روزنه‌ی میکروفون در گوشه‌ی سمت چپ دستگاه، روی برآمدگی مربعی آن قرار گرفته‌اند.

 آیفون ۱۱ به‌لطف ترکیب نرم‌افزار بسیار بهینه و پردازنده‌ی فوق‌العاده قدرتمند خود، استفاده‌ی روزمره از گوشی را به تجربه‌ای لذت‌بخش بدل می‌سازد. در آیفون ۱۱ همه‌چیز از جابه‌جایی بین محیط‌های مختلف رابط‌کاربری گرفته تا انتقال از یک اپلیکیشن به اپلیکیشن دیگر، به‌ نرم‌ترین حالت ممکن صورت می‌گیرد.

به طور کلی آیفون ۱۱ به‌لطف پردازنده‌ی خارق‌العاده‌ی A۱۳ Bionic به‌لحاظ توان پردازشی خام، فرسخ‌ها از رقبا فاصله دارد، در کاربری‌های روزمره یک روز تمام شما را همراهی می‌کند، عکس‌هایی فوق‌العاده در طول روز می‌گیرد و عکاسی با حالت Night آن در طول تاریکی شب بسیار لذت‌بخش است.

کد خبر: ۱۸٬۵۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha