۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
تظاهرات انگلیسی‌ها در اعتراض به وخامت اوضاع اقتصادی

تظاهرات انگلیسی‌ها در اعتراض به وخامت اوضاع اقتصادی

لندن صحنه برگزاری تظاهرات در اعتراض به وخامت اوضاع اقتصادی، درخواست کنار رفتن دولت محافظه کار از قدرت و دعوت به برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی بود.

به گزارش بازار، لندن پایتخت انگلیس صحنه برگزاری تظاهرات دهها هزار نفری در اعتراض به وخامت اوضاع اقتصادی این کشور بود.

ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس تاکید کرد دولت نمی‌تواند همه مشکلات شهروندان را حل کند.

سوناک افزود: به علت بودجه‌ای که لیز تراس نخست وزیر سابق انگلیس ارائه کرد، اعتماد به حزب محافظه کار آسیب دیده است و من با سخن گفتن صادقانه با مردم درباره مشکلات اقتصادی که کشور با آن مواجه است، این اعتماد را احیا خواهم کرد.

از سوی دیگر، لندن صحنه برگزاری تظاهرات در اعتراض به وخامت اوضاع اقتصادی و درخواست کنار رفتن دولت محافظه کار از قدرت و دعوت به برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی بود.

خبرنگار شبکه المیادین در لندن گفت: بحران معیشتی شاید انگیزه اصلی تظاهرات ده‌ها هزار انگلیسی در خیابان‌های لندن است که از دولت خواستند، سیاست‌های جدید اقتصادی را متوقف کند.

تظاهرکنندگان می‌گویند دولت قصد دارد تدابیر جدید ریاضت اقتصادی اتخاذ کند که مردم را زیر فشار قرار خواهد داد. بحران معیشتی، این شهروندان انگلیسی را بر آن داشت تا در اعتراض به وخامت اوضاع معیشتی، به خیابان‌ها بیایند.

بحران سیاسی ازجمله دیگر عوامل برگزاری این تظاهرات است. تظاهرکنندگان می‌گویند دولت ریشی سوناک مشروعیت ندارد، زیرا ملت انگلیس، آن را انتخاب نکردند.

تظاهرکنندگان خواستار انتخابات زودهنگام پارلمانی شدند و تاکید کردند انتخابات می‌تواند آن‌ها را از دولت محافظه کاران خلاص کند.

به اعتقاد آنها، دولت محافظه کاران در ۱۲ سال گذشته سیاست‌هایی اتخاذ کرده که اوضاع انگلیس را به این شرایط رسانده است.

تظاهرکنندگان همچنین سیاست مهاجرت را که دولت محافظه کار در پیش گرفته است، محکوم کردند. آن‌ها به سخنان نژادپرستانه وزیر کشور انگلیس علیه مهاجران، اعتراض کردند. او یک هفته پیش در مجلس عوام گفته بود انگلیس با تهاجم مهاجران مواجه است.

بعضی از جمعیت‌های طرفدار صلح هم با شرکت در این تظاهرات، ارسال سلاح به اوکراین را محکوم و تاکید کردند پول‌های هنگفتی برای جنگ و تسلیحات هزینه می‌شود، در حالی که میلیون‌ها انگلیسی به فقر دچارند و مراکز خیریه توزیع غذا در انگلیس افزایش یافته است.

شبکه تلویزیونی الجزیره، گزارش داد: لندن پایتخت انگلیس شاهد برگزاری تظاهرات گسترده است. تظاهرکنندگان خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی و اتخاذ تدابیر بیشتر برای مقابله با افزایش هزینه‌های معیشت هستند.

این تظاهرات به دعوت گروه موسوم به «مجلس ملت» که پویشی غیرحزبی و مخالف تدابیر ریاضت اقتصادی است، برگزار شد.

اتحادیه‌های کارگری و اصناف مختلف عضو این پویش هستند که می‌گویند تغییر سه نخست وزیر در مدت چند ماه در انگلیس، بدون برگزاری انتخابات، غیرقابل قبول است.

کد خبر: ۱۸۵٬۸۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha