۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
مدیریت موفق در تنظیم بازار سیمان و فولاد با پایش مستمر

مدیریت موفق در تنظیم بازار سیمان و فولاد با پایش مستمر

­معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از ثبات تولید در بخش معدن و صنایع معدنی خبر داد و گفت: رصد و پایش مستمر بازار کالاهای منبع‌پایه سبب شد تا امروز مدیریت خوبی را در تنظیم بازار این کالاها شاهد باشیم.

به گزارش بازار، وجیه‌الله جعفری به پایش کالاهای منبع‌پایه با ایجاد کمیته‌ای ویژه از سوی وزیر صمت اشاره کرد و افزود: این مهم سبب شد تا قیمت کالاها متناسب با شرایط روز مدیریت شود و افزایش قیمت‌های ناگهانی نداشته باشیم.

وی اضافه کرد: امروز بخشی از کاهش قیمت این کالاها در کشورمان ناشی از کاهش قیمت جهانی است و باید با مدیریت مساله به شرکت‌ها و واحدهایمان کمک کنیم تا دوره بحران را پشت سر بگذارند.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت: با هماهنگی انجام شده، امروز موضوع پی‌جویی و اکتشافات در ایمیدرو به سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی محول شده و این مهم نخستین بار در استان خراسان جنوبی شکل اجرایی به خود گرفت.

جعفری افزود: جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات در محدوده‌ها سبب می‌شود تا کاداستر را به عنوان یک پایه اصلی برای ارائه اطلاعات داشته باشیم و فرآیند تولید اطلاعات به صورت موازی انجام نشود.

وی ادامه داد: به این ترتیب هر کس که بخواهد اطلاعات مازاد در کاداستر اضافه کند، باید محدوده در اختیارش قرار بگیرد تا در نهایت به نقطه استخراج برسیم.

معاون وزیر صمت گفت: در یک سال اخیر این هماهنگی‌ها سبب شد تا مجموعه‌های مختلفی از اکتشافات را در مناطق محروم داشته باشیم.

وی همچنین به ساماندهی دستورالعمل‌ها، تجمیع و ابلاغ آن‌ها اشاره کرد که با توجه به واگذاری پهنه‌های جدید به ایمیدرو کارساز خواهد بود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال با وجود همه مشکلات موجود به‌ویژه در بخش تامین برق، اما تولید کاهش نیافت.

وی افزود: همچنین در بخش تامین زیرساخت‌ها، با هماهنگی وزارتخانه‌های صمت و نیرو برای احداث ۱۷ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی توافق شد.

جعفری، تکمیل طرح‌های جامع مس، طلا و سرب و روی را دیگر دستاورد یک سال گذشته وزارت صمت عنوان کرد و گفت: این مهم برای نخستین بار با دستور وزیر و تطبیق طرح‌های جامع با سیاست‌های وزارت صمت به‌منظور هماهنگی هر چه بیشتر به انجام رسید.

وی اضافه کرد: اجرای برنامه‌های راهبردی صنعت به‌ویژه در صنعت فولاد و اصلاح ساختار آن، اقدام دیگر انجام شده در یک سال اخیر است.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت: مسائل و مشکلاتی همچون کمبود مواد اولیه، لزوم ارتقای برخی فولادها، مسائل زیست‌محیطی و قیمت تمام شده محصولات در ساختار زنجیره فولاد کشورمان وجود دارد که اصلاح ساختار این زنجیره به کاهش قیمت تمام شده، ارتقای بهره‌وری، رفتن به سمت کیفیت بهتر و بالاتر و استفاده از فناوری‌های روز کمک خواهد کرد.

وی تاکید کرد: تحقق این موارد مستلزم حمایت‌های خاص است که در برنامه اصلاح ساختار صنعت فولاد وجود دارد؛ این برنامه به طور کامل نوشته شده و به تایید وزیر صمت رسیده است و برنامه‌های عملیاتی و اجرایی آن دنبال خواهد شد.

کد خبر: ۱۸۵٬۸۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha