۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۲
بانک مرکزی بازار ارز را مدیریت کند
رئیس سابق اتحادیه کشوری طلا و جواهر:

بانک مرکزی بازار ارز را مدیریت کند

رئیس سابق اتحادیه کشوری طلا و جواهر به تاثیر اخبار بر قیمت ارز، سکه و طلا اشاره کرد و گفت: جو روانی و هیجانی ایجاد شده در بازار موجب معامله سکه با حباب بسیار بالا شده اشت.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد کشتی آرا در رابطه با علل افزایش قیمت، ارز، سکه و طلا در روزهای اخیر گفت: بخشی از قیمت ارز تحت تاثیر مسائل سیاسی قرار گرفته است البته در بازار ارز تقاضای کاذبی نیز ایجاد شده به نحوی که هم اکنون در مقابل برخی صرافی‌ها صف برای خرید ارز وجود دارد.

وی ادامه داد: قیمت ارز، از روز شنبه هفته گذشته رو به افزایش بوده که با رشد حدود ۳ هزار ۵۰۰ تومانی حتی به کانال ۳۶ هزار تومان نیز رسید. بخشی از این افزایش قیمت ارز ناشی از جو روانی و هیجانی ایجاد شده در بازار بوده که بر نرخ طلا و سکه نیز اثر گذاشته است و بر همین اساس هم امروز شاهد خرید و فروش سکه با حباب بسیار بالا هستیم.

کشتی آرای با اشاره به میزان حباب موجود در سکه عنوان کرد: در حال حاضر سکه طرح جدید ۲ میلیون ۷۰۰ هزار تومان و نیم سکه یک میلیون و ۹۵۰ هزار تومان دارای حباب هستند و این در حالی است که پیش بینی می‌شد امروز مطابق با اطلاعیه صادر شده بانک مرکزی در روز پنج شنبه برای فروش اوراق سپرده سکه با سر رسید ۶ ماهه، حباب و قیمت سکه کاهش پیدا کند، اما به دلیل جو روانی و هیجانات کاذب موجود، قیمت سکه نسبت به روز پنج شنبه ۶۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

رئیس سابق اتحادیه کشوری طلا و جواهر اخبار منتشر شده را یکی از دلایل اصلی سیر صعودی بازار ارز و سکه در هفته اخیر دانست و افزود: بانک مرکزی باید طبق روال گذشته بازار ارز را مدیریت کند در این صورت قیمت طلا و سکه نیز کاهش پیدا خواهد کرد و حباب سکه تعدیل می شود.

کد خبر: ۱۸۵٬۷۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha