۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷
نفوذ دلالان به طرح نوسازی ناوگان خودروهای سنگین| وقتی قیمت کامیون فرسوده میلیاردی شد
نائب رئیس انجمن صنفی رانندگان آذربایجان شرقی:

نفوذ دلالان به طرح نوسازی ناوگان خودروهای سنگین| وقتی قیمت کامیون فرسوده میلیاردی شد

تبریز- موسوی، نائب رئیس انجمن صنفی رانندگان آذربایجان شرقی از نفوذ دلالان به طرح نوسازی ناوگان خودروهای سنگین خبر داد.

میرعزیز موسوی، نائب رئیس انجمن صنفی رانندگان در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: اصل بر این بود که ماشین های وارداتی به دست فردی برسد که دارای ماشین فرسوده است ولی این امر عملی نشد و تبعاتش این بود که افرادی با عنوان دلال اختیار ماشین ها را در دست بگیرند.

وی گفت: فردی داشتیم که ۳۰۰ دستگاه وارد کرده بود. راننده ها ماشین های خود را برای به روز کردن آنها می فروشند ولی ماشین هائی که به دست راننده ها می رسد، ایرادات و مشکلاتی دارند. در زمان ورود ماشین ها هیچ اسقاطی صورت نگرفت و به تبع آن، ماشین ها در گمرک ها انباشته شدند.

وی ادامه داد: ماشین های فرسوده نیز در اختیار دلال ها افتاد. در واقع راننده های ماشین های سنگین متضرر شدند. از طرفی به دلیل اینکه تعداد خریدها زیاد بود، نرخ ماشین های وارداتی را افزایش دادند و منفعت زیادی از ایران نصیب آنها شد. همچنین باعث شدند قیمت کامیون فرسوده میلیاردی شود.

موسوی افزود: متاسفانه در این مورد نظارتی صورت نگرفت. قبلا در قانون اشاره شده بود زمانی که رانندگان ماشین های فرسوده را به‌جای ماشین های وارداتی تحویل می دهند، مقداری از یارانه توسط محیط زیست و مقداری توسط ستاد سوخت پرداخت شود ولی متاسفانه دولت به این موضوع ورود نکرده است.

وی گفت: با مشکلات به وجود آمده و افزایش شدید قیمت ها نمی توانیم به راننده ها برای تعویض ماشین های فرسوده توصیه ای داشته باشیم. سیاست های غلط و ورود دلالان به این امر عامل اصلی این مشکلات است.

کد خبر: ۱۸۵٬۷۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha