۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۴
توسعه تجارت خارجی راهبرد نجات اقتصادی مازندران است
استاندار مازندران:

توسعه تجارت خارجی راهبرد نجات اقتصادی مازندران است

ساری - استاندار مازندران، توسعه تجارت خارجی و تقویت هلدینگ ثروت آفرینی را از راهبردهای نجات اقتصاد در استان ذکر کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد حسین زادگان عصر شنبه در جلسه کارگروه اقدام در سالن جلسات استانداری مازندران، ایجاد تحرک، بی اثر و یاکم اثرکردن اثرات و تبعات کرونا برای اقتصاد استان را ازجمله اهداف تشکیل کارگروه اقدام بیان کرد و گفت: باید از تمامی ظرفیت ها و توانمندی ها برای مقابله با تبعات کرونا بهره گرفت.

وی با اظهار اینکه کشاورزی، صنعت و گردشگری از جمله محورهای کارگروه اقدام است، اقدام برای حل موانع فراروی این بخش ها را از جمله وظایف برشمرد و گفت: توجه به ظرفیت های درونی و داخلی طبق فرمایش مقام معظم رهبری، راهبرد نجاتاقتصاد به شمار می رود.

استاندار مازندران، حذف بروکراسی های زاید،توسعه تجارت خارجی با کشورهای سی آی اس و همسایه، احیای واحدهای تولیدی نیمه فعال و راکد را از دیگر راهبردهای نجات اقتصاد استان بیان کرد و گفت: باید از فرصت توافق تجاری ترجیحی اوراسیا برای پویایی اقتصاد استان بهره گیری کنیم.

حسین زادگان، تکمیل پروژه های بزرگ و نیمه کاره و تلاش برای ایجاد و تقویت هلدینک ثرورت آفرینی را از دیگر محورهای کارگروه اقدام یاد کرد و گفت: ظرفیت های اقتصاد پیشران توسعه هستند و باید از این استفاده کرد.

حسین زادگان با عنوان اینکه جهت گیری ها باید به سمت تولید سوق داده شود، تصریح کرد: تنها با همدلی و همگرایی و وحد نظر می توان به اهداف دست یافت و تحریم های ظالمانه را کم اثر کرد.

وی با اظهار اینکه توسعه مازندران هدف غایی کارگروه اقدام خواهد بود، امیدآفرینی و نشاط را با تحقق اولویت های اقتصادی از اهداف این کارگروه برشمرد.

کد خبر: ۱۸٬۵۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha