۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶
صنایع کرمان به تک درخت در کویر تبدیل شده است| کوتاهی زیاد در صنایع جنبی
استاندار کرمان:

صنایع کرمان به تک درخت در کویر تبدیل شده است| کوتاهی زیاد در صنایع جنبی

کرمان- فداکار، استاندار کرمان با اشاره به ظرفیت های معدنی کرمان گفت: صنایع استان در حالی به تک درختی در کویر تبدیل شده اند که می توانستند اشتغال و منافع اقتصادی زیادی در منطقه ایجاد کنند.

محمدمهدی فداکار در خصوص کمبود صنایع وابسته در استان معدنی کرمان در گفتگو با بازار اظهار کرد: متاسفانه کوتاهی زیادی در صنایع جنبی و پایین دستی معادن به ویژه فولاد و مس رخ داده است.

وی گفت: یک روزی ما سنگ آهن صادر می کردیم و فقط کار حمل و نقل مواد معدنی را انجام می دادیم. با پیشرفت های صورت گرفته این مواد به گندله و کنسانتره تبدیل شد و این روند در حال پیشرفت است.

وی اظهار کرد: در مس سال هاست که فقط کاتد تولید می کنیم؛ هیچ صنعتی نداریم و فقط مواد معدنی را بار کرده و به نقاط دیگر می بریم.

فداکار ادامه داد: اخیر شرکت ها در زمینه صنایع پایین دستی و جنبی کارهایی را در دست انجام دارند.

استاندار کرمان گفت: صنایع کرمان به نسوزها مانند آجر نسوز، الیاف نسوز و... احتیاج دارند که هیچ کدام از این ها در استان تولید نمی شود و از استان های دیگر وارد می شود؛ در حالی که این ها صنایع بزرگی هستند.

وی بیان کرد: صنایع به یک تک درخت در کویر تبدیل شده اند؛ این ها می توانستند جنگل باشند و اشتغال و ظرفیت هایی را ایجاد کنند که متاسفانه این اتفاق رخ نداده است.

فداکار گفت: پی گیریم که صنایع پایین دستی در کرمان ایجاد شود.

کد خبر: ۱۸۵٬۶۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha