۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴
چگونه از پارچه پشمی چهارخونه در استایل خود استفاده کنیم؟

چگونه از پارچه پشمی چهارخونه در استایل خود استفاده کنیم؟

لباس های زمستانی چهارخونه یکی از ترندهای همیشگی به شمار می آیند. لباس های زمستانی که با پارچه پشمی چهار خونه دوخته شده اند، محبوبیت زیادی بین خانم های جوان و شیک پوش دارند.

به گزارش بازار، لباس های زمستانی چهارخونه یکی از ترندهای همیشگی به شمار می آیند. لباس های زمستانی که با پارچه پشمی چهار خونه دوخته شده اند، محبوبیت زیادی بین خانم های جوان و شیک پوش دارند. طرح چهار خونه طرحی است که همیشه ترند بوده و هیچ وقت از مد نمی افتد. به همین دلیل انواع لباس های چهار خونه مانند پیراهن های چهار خونه، شکت، پالتو، کت، دامن، شال و غیره از ترندی ترین لباس ها هستند. اما اینکه چطور یک لباس زمستانه چهار خونه بدوزید و چگونه آن را در استایلتان استفاده کنید، مهم است.

لباس های زمستانی چهارخونه یکی از ترندهای همیشگی به شمار می آیند. لباس های زمستانی که با پارچه پشمی چهار خونه دوخته شده اند، محبوبیت زیادی بین خانم های جوان و شیک پوش دارند. طرح چهار خونه طرحی است که همیشه ترند بوده و هیچ وقت از مد نمی افتد. به همین دلیل انواع لباس های چهار خونه مانند پیراهن های چهار خونه، شکت، پالتو، کت، دامن، شال و غیره از ترندی ترین لباس ها هستند. اما اینکه چطور یک لباس زمستانه چهار خونه بدوزید و چگونه آن را در استایلتان استفاده کنید، مهم است.

خیلی از افراد نمی دانند که پارچه چهار خونه با طرح های بزرگ بهتر است یا طرح های ریز؟ برای استایل های رسمی و غیر رسمی کدام را باید انتخاب کرد؟ چه پارچه هایی را می توان با پارچه پشمی ست کرد و با آن یک لباس شیک زمستانه دوخت؟

در ادامه این مطلب می خواهیم تمامی این موارد را بررسی کنیم. همچنین انواع پارچه پشمی چهار خونه را معرفی خواهیم کرد.

بهترین پارچه پشمی چهار خونه برای ست کردن

پارچه پشمی چهار خونه دارای طرح های متنوعی است که بهترین و زیباترین آن ها را معرفی می کنیم. یکی از این طرح ها پارچه پشمی چهارخانه گینگام است. طرح های این پارچه چهارخونه پشمی ساده، ریز و نزدیک به هم می باشد. طرح این پارچه از راه دور مشابه نقطه است. جالب است بدانید این طرح در دهه ۶۰ بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

لباس هایی برای استایل کژوال و راحت را می توانید با این پارچه بدوزید. اغلب رنگ های به کار رفته شده در این پارچه روشن هستند به همین دلیل به راحتی می توانید لباس های این طرحی را رو یا زیر لباس های دیگر بپوشید. برای مثال با این پارچه یک سویشرت یا پلیور بدوزید و از روی لباس هایتان بپوشید. پیراهن های چهار خانه پشمی گینگام را با کاپشن های کوتاه تک رنگ ست کنید زیرا ترکیب آن ها فوق العاده می شود.

پارچه پشمی چهار خونه درشت

جالب است بدانید این نوع پارجه چهار خونه ریشه ای سلطنتی دارد. این پارچه دارای مربع های بزرگ است. معمولا ترکیب رنگی این پارچه چهار خونه در رنگ های مشکی، قهوه ای با سفید به همراه خط های آبی، صورتی، سبز یا قرمز است. این طرح با انواع لباس های مختلف به راحتی ست می شود. با این پارچه به راحتی می توانید یک استایل زیبا و شیک داشته باشید. با این پارچه زیبا می توان کت و شلوار و پالتوهای زمستانی زیبا دوخت. پیشنهاد می کنیم با این پارچه یک شال زمستانه زیبا بدوزید. خط های رنگی روی این پارچه باعث می شود که بتوانید به راحتی آن را با انواع لباس های مختلفتان ست کنید.

پارچه پشمی چهار خانه پنجره ای؛ پر توجه و خاص

این پارچه با زمینه ساده تشکیل شده و روی آن مربع با رنگ های سفید ایجاد شده است. لباس های دوخته شده با این پارچه پشمی نمای بسیار جذابی خواهند داشت و توجه افراد را به خود جلب می کنند. این پارچه چهار خونه برای دوخت شنل انتخاب خوبی خواهد بود. به خصوص اگر برای قسمت یقه و آستین های شنلتان از پارچه خز استفاده کنید که یک لباس شیک فاخر و خاص خواهید داشت.

لباس چهار خانه پشمی چه رنگی انتخاب کنیم؟

یکی از دغدغه های افراد انتخاب رنگ مناسب برای دوخت لباس با پارچه پشمی چهار خونه است. اگر قصد دوخت یک پیراهن پشمی چهار خونه را دارید بهتر است که به سراغ رنگ های تیره و خنثی مانند سرمه ای، سبز و رنگ خنثی مثل سفید بروید. این ترکیب های رنگی را به راحتی می توانید در موقعیت های مختلف بپوشید و با انواع لباس هایتان نیز سریع ست کنید.

طرح چهار حونه درشت یا ریز؟ کدام بهتر است؟

قیمت پارچه کشمیر

یکی دیگر از سوالاتی که در هنگام خرید پارچه و لباس های چهار خونه پیش می آید این است که طرح های ریز را انتخاب کنیم یا درشت؟

کدام طرح ها به تیپ و استایل شما می آید؟

جالب است بدانید طرح های ریز چهار خونه، استایل شما را هوشمندانه تر نشان می دهد. همچنین طرح های بزرگ چهار خونه استایل شما را کژوال و غیر رسمی می کند. یکی از ایده های جالب این است که طرح هایی را انتخاب کنید که نه خیلی ریز باشند و نه خیلی درشت. البته اگر برای استایل های غیر رسمی می خواهید لباس چهار خونه تهیه کنید، سراغ طرح های درشت تر بروید. اگر برای استایل کلاسیک می خواهید پارچه پشمی چهار خونه تهیه کنید، چهار خونه های ریز عالی هستند.

تیپ های رسمی با پارچه چهار خونه

یکی از استایل های رسمی جذاب با پارچه پشمی چهار خونه، استایلی تقربا مونوکروم است. در تیپ های مونوکروم از یک تناژ رنگی مشخص استفاده می شود. تیپ مونوکروم با پارچه چهار خونه فوق العاده می شود. برای مثال می توانید یک پیراهن چها خونه پشمی بپوشید و آن را با شلوار همرنگ آن ست کنید.

استایل رسمی پاییزه

یکی دیگر از استایل های رسمی جذاب با پارچه چهار خونه این است که یک کت یا پالتوی چهار خونه بپوشید و آن را با شلوار همرنگ آن ست کنید. از زیر پالتو نیز یک لباس یا بافت ساده همرنگ با رنگ شلوارتان انتخاب کنید. این استایل زیبا انتخاب شایسته ای برای قرارهای رسمی، محل کار و غیره می باشد.

استایل های جذاب با دامن پشمی چهار خونه

یکی از لباس های ترند با پارچه چهار خونه دامن های پشمی چهار خونه هستند. این دامن ها هیچ وقت از مد نمی اقتند. این دامن ها را می توانید با یم بلوز تک رنگ ست کنید. بلوز خود را در داخل دامن قرار دهید. اگر دامنتان کمربند دار باشد که نمای زیباتری نیز دارد. یک لباس که با پارچه بافت دوخته شده را با دامن ست کنید. از روی این ست می توانید پالتو بپوشید و یک تیپ جذاب زمستانی بزنید.

ایده تیپ غیر رسمی با پارچه پشمی چهار خونه

برای روزهایی که می خواهید یک تیپ کژوال بزنید و به کافه بروید، پیراهن چهار خونه تان را فراموش نکنید. پیراهن چهار خونه پشمی در تیپ های غیر رسمی و کژوال غوغا می کند. پیراهن پشمی تان را می توانید با یک شلوار مام استایل ست کنید. پیشنهاد می کنیم که قد پیراهن را بلندتر بگیرید تا بتوانید از آن به جای مانتو هم استفاده کنید.

یکی دیگر از استایل های غیر رسمی و کژوال جذاب زنانه با پارچه پشمی، ست کردن پیراهن چهار خونه با سارافون است. می توانید یک سارافون تک رنگ بپوشید و از زیر آن پیراهت چهار خونه تان را به تن کنید. یک دیگر از ایده های جذابی که می توانید با این پارچه داشته باشید، این است که از زیر آن یک لباس تک رنگ خنثی در تناژ رنگی پیراهنتان بپوشید و روی آن پیراهن بپوشید. در این نوع استایل ها باید دکمه های پیراهنتان را باز بگذارید.

استایل های کلاسیک زنانه با پارچه پرنس دو گال   

پارچه پرنس دو گال یکی از پارچه های توییت به شمار می آید. این پارچه پشمی با ظاهر جذاب و خاصی که دارد برای دوخت انواع کت و مانتوهای پاییزه پیشنهاد می شود. حتی می توانید با آستر دادن به لباس های خود که با این پارچه دوخته شده اند، آن ها را در آب و هوای سرد زمستان هم استفاده کنید. لباس های دوخته شده با پارچه توییت پرنس دو گال برای تیپ های کلاسیک زنانه پیشنهاد می شوند.

انواع پارچه پشمی زمستانه

خوب است بدانید که پارچه توییت پرسن دوگال دارای طرح های چهار خانه ای شکل است؛ در برخی از قسمت های این پارچه با توجه به چیدمان بافت و نخ شاهد طرح پیه دو پل و شطرنجی دندانه دار هستیم. این پارچه از الیاف پشم و کشمیر تولید شده است. انواع کت های زنانه بلند و پالتوهای خوش فرم و زیبا را می توانید با این پارچه بدوزید.  

ترکیب پارچه فوتر و چهار خونه

اگر می خواهید یک کت یا پالتوی خاص و زیبا بدوزید پیشنهاد می کنیم که آن را با یک پارچه زمستانه ساده ترکیب کنید. انواع پارچه بافت و پارچه فوتر برای ترکیب کردن با پارچه پشمی چهار خونه عالی هستند. همانطور که می دانید رنگبندی پارچه فوتر بسیار متنوع و جذاب است. به همین دلیل هر مدل و رنگی که پارچه چهار خونه داشته باشید را می توانید با پارچه فوتر ست کنید.

یکی از ایده های جالب این است که از پارچه فوتر همرنگ پارچه چهار خانه تان استفاده کنید. همچنین می توانید به تناژ رنگی پارچه چهار خونه دقت کنید و یکی از آن ها را برای رنگ پارچه فوتر ترکیبی با آن انتخاب کنید. پس اگر قصد دوخت یک لباس ترکیبی با پارچه فوتر و پشمی چهار خونه را دارید، خیلی سریع به سراغ انواع رنگبندی پارچه فوتر بروید.

ست چرم و پارچه چهارخونه

لباس های توییت را می توانید در کنار سایر جنس های دیگر بپوشید و با آن ها ست کنید. یکی از ایده های جذاب، ست کردن توییت و چرم در کنار یکدیگر است. در این استایل یک کت زنانه توییت دوخته شده و در کنار دامن کوتاه چرمی قرار گرفته است. این ترکیب، یک ترکیب خاص و چشم نواز است.

در ابتدا به بررسی طراحی های کت توییت زنانه می پردازیم. کت توییت به کار رفته شده در این استایل با طراحی و نوع دوختی که دارد، بیش تریک کت مجلسی است که در استایل های مجلسی می توانید از آن استفاده کنید. این کت با پارچه توییت چهارخونه آبی دوخته شده است. یکی از جذابیت های طراحی این کت، استفاده از نوارهای سفید در حاشیه های کت می باشد. در حاشیه یقه، آستین و روی جیب های این کت با پارچه خز سفید طراحی و دوخته شده است.

پیراهن چهارخونه؛ یک انتخاب خاص

شاید این مدل طراحی لباس با پارچه توییت برایتان جالب و کمی عجیب باشد. در این طراحی یک پیراهن آستین کوتاه زنانه با پارچه توییت دوخته شده است. یقه این کار به صورت یقه هفت طراحی شده و با رنگ خاص صورتی و دخترانه ای که دارد، طراحی بسیار زیبایی دارد. در دو طرف این پیراهن دو عدد جیب طراحی و دوخته شده است. جیب های کوچک مستطیلی نمای خاصی به این استایل داده اند. برای این پیراهن از دکمه های مرواریدی استفاده شده است.

این دکمه ها این استایل را دخترانه تر کرده اند. این پیراهن آستین کوتاه می تواند یک رویه مناسب برای لباس های مجلسی شما باشد. برای مثال می توانید آن را روی یک ماکسی آستین بلند بپوشید. در این استایل نیز این رویه توییت بر روی یک پیراهن دکلته سفید پوشیده شده است. پیراهن زیری سفید راه راه است و ترکیب رنگی جذابی را با این رنگ صورتی ایجاد کرده است. در این استایل مجلسی برای اکسسوری می توانید از زیورآلات مرواریدی استفاده کنید.

از آنجایی که دکمه های رویه توییت با مروارید دوخته شده اند، در نتیجه ست کردن آن با زیورآلات مرواریدی انتخاب خوبی خواهد بود. در این تیپ می توانید از کفش پاشنه بلند صورتی همرنگ با رویه توییت خود استفاده کنید. یک کیف سفید نیز می تواند آیتم مناسبی در این تیپ مجلسی و زیبای شما باشد.

شال و روسری در کنار کت با پارچه کشمیر

اکسسوری های زمستانی بسیار متنوع هستند. ما در اینجا قصد داریم که از ترکیب شال و روسری در استایل زمستانی صحبت کنیم. شال های پشمی مانند شال موهر و شال کشمیر هر ساله در فصول سرد مورد استفاده قرار می گیرند.

برای کت های کلاسیک از جنس پارچه توییت می توان از شال های پشمی استفاده کرد. اما یک انتخاب لوکس و جذاب دیگر، استفاده از روسری ابریشمی به روی کت توییت است. روسری ابریشمی طرحدار را می توانید همانند شال پشمی، دور گردن خود بپیچید. اطمینان داشته باشید که استایل زمستانی شیکی خواهید داشت.

مراقبت از انواع لباس ها و پارچه پشمی چهار خونه

خرید پارچه پشمی

یکی از موارد مهمی که باید به آن دقت کنید، مراقبت از پارچه و لباس های چهار خونه تان است. اگر از لباس های چهار خانه به خوبی مراقبت کنید، طول عمر بالایی خواهند داشت. در ادامه به روش های مراقبتی، روش شست و شو و خشک کردن این پارچه می پردازیم.

روش درست شست و شوی لباس های چهار خونه پشمی

پارچه های پشمی را با آب گرم نشویید، چرا که لباس هایتان شل و چروک می شود. دمای مناسب برای شست و شوی این لباس ها از ۲۵ الی ۴۰ درجه سانتیگراد می باشد. ماشین های لباس شویی مدرن گزینه شست و شوی لباس های پشمی را دارند. ولی برای طول عمر بیش تر لباس هایتان بهترین روش شستن به صورت دستی می باشد. یکی دیگر از موارد حائز اهمیت در شستن لباس های پشمی، انتخاب شوینده مناسب است. هرگز از شوینده های قوی که باعث آسیب رساندن به پارچه می شوند استفاده نکنید.

خشک کردن

برای خشک کردن پارچه پشمی آن را اصلا آویزان نکنید. آویزان کردن لباس های پشمی باعث کش آمدن و افتادگی ظاهر لباس می شود. بهترین روش خشک کردن لباس های پشمی این است که آن ها را روی یک سطح صاف و نرم قرار دهید. نور مستقیم آفتاب به لباس های پشمی شما آسیب می رساند. به همین دلیل برای خشک کردن لباس های پشمی آن ها را در معرض نور مستقیم خورشید نگذارید.

خشک کن چرخشی هم برای خشک کردن لباس های پشمی قابل استفاده می باشد؛ البته باعث چروک شدن لباس شما می شود. روش خشک کردن لباس های پشمی با اتو بدین ترتیب است که باید لباستان را بین دو پارچه محافظ پنبه ای بگذارید. سپس اتو را در دمای متوسط تنظیم کرده و لباستان را خشک کنید. دقت داشته باشید که اتو را به صورت مستقیم روی پارچه نگذارید.

نکات مهم در هنگام خرید

یکی از مواردی که در هنگام خرید باید بدانید این است که پاچه های پشمی که از الیاف پشم و کشمیر تولید شده اند دارای قیمت بالاتری هستند. دوام نخ های به کار رفته شده در تولید پارچه را مد نظر قرار دهید. اگر یکی از الیاف کنار پارچه را کشیدید و به راحتی پاره شد، یعنی پارچه و الیاف به کار رفته شده در آن از کیفیت لازم برخوردار نمی باشد.

تراکم بافت پارچه نیز یکی دیگر از مواردی است که گویای کیفیت پارچه است. به هر اندازه که تراکم بافت پارچه بیش تر باشد یعنی پارچه شما با کیفیت تر است و طول عمر بالایی هم دارد.

 نکات دوخت پارچه پشمی

در دوخت پارچه پشمی دقت داشته باشید که از سوزن نو و مناسب استفاده کنید. بر اساس ضخامت پارچه خود سوزن با شماره مناسب را تهیه کنید. همچنین از قیچی مناسب و تیز استفاده نمایید. یکی دیگر از موارد مهم در دوخت این پارچه قرار دادن و برش پارچه ها بر اساس الگو می باشد. از آنجایی که یک الگوی طرح دار دارید، لذا باید آن ها در جهت درست قرار دهید.

سخن آخر

پارچه پشمی چهار خونه یکی از جذاب ترین و ترندی ترین پارچه های زمستانه می باشد. با این پارچه می توانید ایده های مختلفی را پیاده کنید. برای مثال دوخت انواع کت، پیراهن های چهار خونه، دامن، شلوار، شال و غیره با این پارچه امکان پذیر است. یکی از موارد مهمی که در تیپ شما با پارچه چهار خونه اهمیت دارد، نحوه ست کردن شما می باشد.

پارچه پشمی چهار خونه در ترکیب با سایر پارچه ها هم جذاب می شود. برای مثال می توانید از پارچه فوتر برای ترکیب کردن با این پارچه استفاده نمایید. رنگبندی پارچه فوتر بسیار متنوع و زیبا است. پیشنهاد می کنیم که پارچه فوتری را انتخاب کنید که در تناژ رنگی لباس چهار خونه شما باشد.

پارچه پشمی چهار خونه برای دوام بیش تر به مراقبت و نگهداری درست احتیاج دارد. بهتر است پارچه های پشمی را به صورت دستی بشویید. البته می توانید ماشین لباس شویی را در حالت شست و شوی لباس های پشمی تنظیم کنید. پارچه پشمی را برای خشک شدن آویزان نکنید. همچنین نور مستقیم خورشید نیز به پارچه شما آسیب می رساند.

پارچه پشمی چهار خونه با چهار خونه های بزرگ برای استایل های غیر رسمی و کژوال مناسب هستند و پارچه های پشمی چهار خونه با چهار خونه های کوچک برای استایل های رسمی مناسب می باشند.

کد خبر: ۱۸۵٬۵۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سارا IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
      1 0
      خرید رویه دخترانه مو از چه سایتی انجام بدم که مطمعن باشه؟ تک دوخت خوبه؟
    • فاطمه IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
      0 0
      سلام.ببخشید پارچه چهارخونه ای ک اون بالا توی اولین عکس هستش ،چطوری باید خریداری کنم؟؟؟؟چ ممنون میشم یکی جواب بده