۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳
 اتحادیه اروپا راه‌های استفاده از دارایی‌های مسدود شده روسیه را بررسی می‌کند

اتحادیه اروپا راه‌های استفاده از دارایی‌های مسدود شده روسیه را بررسی می‌کند

اتحادیه اروپا گفت که می‌خواهد وجوه مسدود شده روسیه را مصادره کند و از آن‌ها برای اوکراین استفاده کند.

به گزارش بازار، بنا بر گزارش‌ها، اتحادیه اروپا گفت که می‌خواهد وجوه مسدود شده روسیه را مصادره کند و از آن‌ها برای اوکراین استفاده کند، کارشناسان حقوقی به دنبال گزینه‌های احتمالی هستند. اتحادیه اروپا در تلاش است تا تعیین کند که آیا امکان استفاده از دارایی‌های بانک مرکزی روسیه که توسط کشورهای عضو این اتحادیه مسدود شده در راستای تامین مالی اوکراین وجود دارد یا خیر.

این مذاکرات در مراحل اولیه است و از کارشناسان حقوقی خواسته شده که گزینه‌های احتمالی را بررسی کنند. حدود ۳۰۰ میلیارد دلار متعلق به بانک مرکزی روسیه توسط اتحادیه اروپا، ایالات متحده و متحدان آن‌ها به عنوان بخشی از تحریم‌ها علیه روسیه مسدود شد. بلومبرگ گفت که هرگونه اقدام اتحادیه اروپا با دارایی‌های موجود در اروپا سروکار دارد و اضافه کرد که این موضوع با ایالات متحده نیز مطرح شده است.

ماه گذشته، اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا گفت که اتحادیه اروپا می‌خواهد دارایی‌های روسیه را مصادره کند تا از آن‌ها برای بازسازی اوکراین استفاده کند، اما اعتراف کرد که ایجاد یک پایگاه قانونی برای چنین اقدامی مشکل است. جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا در ماه می‌ گفت که توقیف این دارایی‌ها از نظر قانونی در ایالات متحده مجاز نیست. روسیه از مسدود شدن این بودجه انتقاد تندی کرد و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، غرب را به سرقت متهم کرد.

کد خبر: ۱۸۵٬۵۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha