۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴
تحقق توسعه بن سازه خودرو اقتصادی
مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت مطرح کرد

تحقق توسعه بن سازه خودرو اقتصادی

مدیر کل صنایع خودرویی وزارت صمت گفت: پایداری جریان تولید و توسعه بن سازه جدید در خودروسازان مورد توجه قرار گرفت و بر این اساس توسعه بن سازه خودرو اقتصادی انجام شد.

به گزارش بازار، عبدالله توکلی لاهیجانی، افزود: این در حالی بود که پس از توقف تولید پراید، خودروسازان نتوانستند خودرویی اقتصادی جایگزین آن کنند و شرایط اقتصادی هم به نحوی بود که توسعه محصول محقق نمی‌شد.

وی با بیان اینکه برنامه تحولی وزارت صمت در سه گام طراحی شده است؛ گفت: در گام نخست توانستیم جریان تولید در خودروسازان را تثبیت کنیم به طوری که تولید خودروی کامل در ۷ ماه گذشته ۳۰۰ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد داشته اند.

توکلی لاهیجانی افزود: تولید خودرو در بخش خصوصی هم در مقایسه با سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته و خبرهای خوبی در جریان پایداری تولید در حال اتفاق افتادن است که این موضوع نشان می‌دهد تغییرات خوبی در صنعت خودرو رخ داده است.

وی با اشاره به گام بعدی در برنامه تحولی وزارت صمت که پرداختن به حوزه کیفیت و پوست اندازی پلتفرمی (بن سازه) در صنعت خودرو کشور است، اضافه کرد: مهم‌ترین بخش بازار خودرو مربوط به خودروهای ارزان می‌شود و با توجه به اینکه خودروهای اقتصادی پرتقاضاترین بخش خودرویی در کشور محسوب می‌شوند که برای بن سازه آن باید تمهید ویژه‌ای اندیشیده شود.

توکلی لاهیجانی با اشاره به ویژگی‌های خودرو اقتصادی، گفت: ویژگی این محصول این است که بر اساس شیوه‌های نوین و ساز و کارهای جدید طراحی و توسعه داده شده است؛ ضمن اینکه مدرن و جادار و محصولی است که مصرف سوخت کمی دارد، البته خودرو برقی ارزان هم در طراحی آن دیده شده که بتوانیم به سمت فناوری جدید برویم.

مدیر کل صنایع خودرویی وزارت صمت افزود: قطعه سازان یا زنجیره تامین هم برای اینکه بتوانند قطعه‌ای اقتصادی به خودروساز تحویل دهند باید بتوانند افزایش تعداد تولید اقتصادی داشته باشند. سال‌های گذشته رابطه بین خودروساز با قطعه ساز به سمت سلطه جویانه از یک سمت بوده یعنی یا خودروساز به قطعه ساز یا بالعکس سلطه داشته که این باید اصلاح شود.

کد خبر: ۱۸۵٬۵۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha