۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸
تکمیل ۴۶ پروژه نیمه تمام شهر همدان | پیمانکار پارکینگ آقاجانی بیگ همکاری نمی‌کند
شهردار همدان اعلام کرد:

تکمیل ۴۶ پروژه نیمه تمام شهر همدان | پیمانکار پارکینگ آقاجانی بیگ همکاری نمی‌کند

همدان - شهردار همدان به تکمیل برخی پروژه‌های نیمه تمام در شهر همدان اشاره کرد و گفت: پروژه هایی که در یک سال گذشته پیشرفت فیزیکی آنها به ۱۰۰ درصد رسیده ۴۶ مورد است.

به گزارش خبرنگار بازار؛ سید مسعود حسینی در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه شهرداری‌ها ۳۷۲ وظیفه بر عهده دارند، اظهار کرد: ۸۵ درصد مردم شهر نشین هستند و از خدمات شهرداری‌ها استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حوزه مالی، حق و حقوق و بدهی به شهرداری‌ها پرداخت نمی‌شود و از طرفی تقاضاهای مردم بالاست، ادامه داد: پایان سال گذشته با تمام مشکلات موجود، تفریق بودجه تحقق ۹۰ درصدی داشت.

شهردار همدان با اشاره به اینکه امسال براساس بودجه‌ای که سال گذشته بسته شده بود، نگرانی زیادی با توجه به وضعیت استان و وضعیت درآمدی وجود داشت، افزود: در روزی که حکم شهرداری‌ را گرفتم ۶۵۰ میلیارد تومان مطالبات مردم و پیمانکاران و دستگاه‌های اجرایی از شهرداری بود و از طرفی نگرانی‌های زیادی در زمینه پرداخت حقوق وجود داشت اما ۴۵۰ میلیارد تومان از مطالبات را پرداخت کردیم.

وی با اشاره به اینکه در زمینه بودجه باز هم نگرانی وجود داشت، بیان کرد: بودجه یک هزار و ۶۸۵ میلیارد تومانی بودجه بالایی بود و بودجه به صورت انبساطی بسته شد اما بررسی‌های زیادی انجام شد و بودجه دو هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان بسته شد.

حسینی با بیان اینکه بودجه‌ در شهر همدان با تاخیر بسته شد اما ۵۷ درصد بودجه عمرانی داشتیم، ادامه داد: تحقق درآمدی ۸۱ درصد شده و درصدی که باید پرداخت کنیم رقمی حدود ۴۸ میلیارد تومان به صورت ماهانه است و باید این مبلغ درآمد داشته باشیم.

۸۸ هزار متر پیاده رو سازی انجام شده است

وی درخصوص میزان خدمات دهی شهرداری‌های منطقه با بیان اینکه ‌در منطقه سه و چهار همدان میزان خدماتدهی شهرداری بیشتر شده است، افزود: در مدت یکسال ۸۸ هزار متر پیاده رو سازی انجام شده است.

شهردار همدان با بیان اینکه در زمینه نهضت آسفالت اتفاق خوبی افتاد، اضافه کرد: حدود ۱۱۳ هزار تن آسفالت در یک سال گذشته در خیابان‌ها فرش شده و در این راستا ۱۴۰ میلیارد تومان هزینه شده و ۱۲۰ هزار تن آسفالت ریزی در برنامه داریم که باید انجام شود.

پنج پارک در منطقه یک همدان ، در منطقه ۲ همدان یک پارک، در منطقه سه همدان هفت پارک و در منطقه چهار همدان سه پارک ساخته شده است

وی در ادامه به ایجاد فضای سبز اشاره کرد و با بیان اینکه در زمینه فضای سبز پنج پارک در منطقه یک همدان ، در منطقه ۲ همدان یک پارک، در منطقه سه همدان هفت پارک و در منطقه چهار همدان سه پارک ساخته شده است، تصریح کرد: در مجموع پنج هکتار پارک در شهر همدان ساخته شده است‌.

حسینی در ادامه به اتمام پروژه‌های نیمه تمام اشاره کرد و با بیان اینکه پروژه هایی که در یک سال گذشته پیشرفت فیزیکی آنها به ۱۰۰ درصد رسیده ۴۶ پروژه است، ادامه داد: در منطقه یک همدان ۱۰ پروژه، در منطقه ۲ همدان ۱۲ پروژه، در منطقه سه همدان ۱۸ پروژه و در منطقه چهار همدان ۶ پروژه به صورت ۱۰۰درصد به پایان رسیدند.

در اجرای پروژه پارکینگ آقاجانی بیگ به مشکل خوردیم

وی در ادامه به پروژه پل غدیر و پل سردار همدانی اشاره کرد و با بیان اینکه در اجرای پروژه پارکینگ آقاجانی بیگ به مشکل خوردیم، افزود: این پروژه در سال ۹۴ آغاز شد و فراز و نشیب‌های زیادی داشته و اکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

تکمیل ۴۶ پروژه نیمه تمام شهر همدان | پیمانکار پارکینگ آقاجانی بیگ همکاری نمی‌کند

شهردار همدان با اشاره به اینکه برای پروژه پارکینگ آقاجانی بیگ دو پیمانکار وجود دارد که با هر دو مشکل داریم، اضافه کرد: با پیمانکار فعلی همه مساعدت‌ها انجام شده اما به هر علتی حاضر به ادامه دادن کار نیست و برای ادامه کار قصد داریم دادستان ورود کند و پیمانکار را خلع ید کرده و ادامه پروژه را به سازمان عمران شهرداری بدهیم و پروژه را خود ما دست بگیریم.

حسینی در رابطه به بحران آب با بیان اینکه آب دغدغه مدیریت شهری محسوب می‌شود، ادامه داد: برای سال آینده سعی داریم مکانیزه کردن آبیاری در شهر را اولویت قرار دهیم و دیگر شاهد تانکرها در شهر نخواهیم بود که این اقدام حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد.

وی درخصوص سرعت اجرای پروژه‌ها با بیان اینکه مشکلی که امسال داریم ابلاغ رسمی بودجه به ما بود، افزود: تمام پروژه‌ها و پیمانکاران باید در سامانه ثبت شود و کلیت بر این است که در زمینه رسیدن با قرارداد امضا کردن دو سه ماه از سال را از دست می‌دهیم.

۹۵ درصد حقوق کارمندان در مدت ۱۵ روز پرداخت می‌شود و نخستین حقوق‌های پرداختی مربوط به قشر ضعیف در شهرداری است

شهردار همدان درخصوص تاخیر در پرداخت حقوق کارکنان با بیان اینکه در سال‌های قبل در مدت یک ماه حقوق کارکنان پرداخت می‌شد، اضافه کرد: بالای ۹۵ درصد حقوق کارمندان در مدت ۱۵ روز پرداخت می‌شود و نخستین حقوق‌های پرداختی مربوط به قشر ضعیف در شهرداری است.

وی با اشاره به اینکه دیوان عدالت اداری از سال ۹۶ تا ۹۸ برای پارک ۴۸ هکتاری حکم صادر کرده است، ادامه داد: برای پارک ۴۸ هکتاری مکلفیم براساس قانون پروانه صادر کنیم و در رابطه با پارک ۴۸ هکتاری امروز زیر سوال هستیم.

حسینی با اشاره به اینکه تامین مالی در شهر همدان به صورت عالی صورت می‌گیرد، افزود: من به خودم در شهرداری همدان نمره قبولی ۷۰ را می‌دهم چراکه هر آنچه توان داشتیم در مدیریت شهری انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه شورای‌شهر برنامه می‌دهد و فصل الخطاب ما با شورا و دیگران، برنامه بودجه است، اضافه کرد: ۱۹ ماه میانگین خدمتی شهرداران است و به همین دلیل شهرداران نمی‌توانند نگاه بلند مدت داشته باشند.

شهردار همدان با تاکید بر اینکه هدف اصلی ما اتمام پروژه‌های نیمه تمام بود، افزود: مطالعات بلوار بهشت و میدان امام حسین(ع) انجام شده و طرح جامع ترافیک تهیه شده و مراحل پایانی را می‌گذارند.

همدان در سال ۹۹ جایزه جهانی خشت طلایی را کسب کرد

معاون عمرانی و ترافیکی شهرداری همدان نیز در بازدید خبرنگاران از جداره سازی پیاده راه بوعلی با اشاره به اینکه پیاده راه شدن یکی از اتفاقات بزرگ در حوزه شهرسازی است و همدان نخستین شهری بود که مهمترین معبر خود را تبدیل به پیاده راه کرد، اظهار کرد: همدان در سال ۹۹ جایزه جهانی خشت طلایی را کسب کرد.

وحید علیضمیر با اشاره به اینکه جداره سازی پیاده راه بوعلی در دستور کار بعدی قرار گرفت که سال گذشته و امسال انجام شد و زوائد و الحاقات برداشته شد، ادامه داد: برای جداره سازی شهرداری تابلوهایی را در سر در مغازه‌ها به صورت یک شکل نصب کرده و مغازه داران می‌توانند اسم و اطلاعات مغازه با با فونت و رنگ و خط دلخواه بنویسند.

وی با اشاره به اینکه تابلو عمود بر محور فرم اصلی قرار دارد، افزود: فاز دوم جداره سازی پیاده راه بوعلی تا روبروی سر یخچال تا نبش میدان امام خمینی ساماندهی شد و فاز سوم در حال انجام است.

معاون عمرانی و ترافیکی شهرداری همدان درخصوص جداره سازی پیاده راه اکباتان با بیان اینکه برای پیاده راه اکباتان هم طرحی ارائه می‌شود تا شکل واحدی هر دو خیابان بگیرد، اضافه کرد: برای فاز سوم‌ جداره سازی پیاده راه بوعلی ۲.۵ میلیارد تومان‌ اعتبار در نظر گرفته شده است.

برای جداره سازی از مغازه داران هزینه‌ای دریافت نمی‌شود و پایه و اساس کار با هماهنگی میراث فرهنگی بوده و آجرها را میراث فرهنگی تایید کرده است

وی با اشاره به اینکه در جداره راه سازی پیاده راه بوعلی انتقال تاسیسات، کابل‌های اضافه و ... انجام شده است، بیان کرد: برای جداره سازی از مغازه داران هزینه‌ای دریافت نمی‌شود و پایه و اساس کار با هماهنگی میراث فرهنگی بوده و آجرها را میراث فرهنگی تایید کرده است.

علیضمیر در ادامه در بازدید از سایت موزه میدان امام‌ خمینی(ره) با اشاره به اینکه در طرح ابتدایی مقرر بود در این نقطه یک آبنما احداث شود، ادامه داد: بعد از حفاری به اشیا و وسایل قدیمی رسیدیم که در نهایت این نقطه به سایت موزه تبدیل شد و اشیا پیدا شده در جای خود جانمایی شدند.

وی مساحت سایت موزه را یک هزار و ۲۰۰ متر مربع و قسمت موزه آن را ۳۰۰ متر مربع اعلام کرد و با بیان اینکه در یک سال و نیم‌ پروژه به بهره برداری رسید، افزود: ۱۴ میلیارد تومان برای کل پروژه هزینه شده است.

تکمیل ۴۶ پروژه نیمه تمام شهر همدان | پیمانکار پارکینگ آقاجانی بیگ همکاری نمی‌کند

معاون عمرانی و ترافیکی شهرداری همدان با اشاره به اینکه شیشه‌های سایت موزه ضد گلوله هستند، افزود: این موزه منحصر به فردترین سایت موزه کشور است.

وی در ادامه در بازدید از تقاطع غیر همسطح غدیر با بیان اینکه این تقاطع غیر همسطح ادامه پل قبلی است که در سال ۹۸ ساخت آن آغاز شد، ادامه داد: مراحل آخر و روزهای آخر پروژه طی می‌شود.

علیضمیر با اشاره به اینکه پل غدیر یک پل سه جهتی است که میدان عاشورا را به بلوار آیت الله نجفی و بلوار سردار همدانی را به بلوار آیت الله نجفی وصل می‌کند، افزود: طول کل پروژه با احتساب رمپ‌ها دوهزار متر و یک هزار و ۹۵۰ متر است و ۳۱۰ متر عرشه بتونی دارد که در سه فاز اجرا شد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ پروژه پل غدیر پیشرفت زیادی نداشت و امسال از اواخر شهریور کار اجرای پروژه به صورت جدی کلید خورد، افزود: اواخر شهریور ماه امسال پروژه پل غدیر ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و به ۹۸ تا ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی رسیدیم.

تکمیل پروژه پل غدیر اواخر آبان ماه به پایان می‌رسد

وی با اشاره به اینکه در اواخر آبان ماه کار پروژه پل غدیر به پایان می‌رسد، افزود: برای این پروژه نزدیک ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

علیضمیر با اشاره به اینکه قول داده بودیم که تا پایان شهریور پروژه پل غدیر به اتمام برسد، افزود: دیواره رمپ‌ها دیواره پیش ساخته بتونی است و جداره بتونی از قبل ساخته شده نیست و در زمان اجرا ۴۰۰ قطعه ساخته بودیم که به مشکل فنی خورد و افتتاح پروژه ۴۰ روز عقب افتاد.

رئیس سازمان عمران شهرداری همدان نیز در ادامه درخصوص بازار سینا با بیان اینکه بازار سینا با ۱۲ هزار متر مربع در جنب آرامگاه بوعلی بنا شده است، اظهار کرد: کار ساخت این پروژه از سال ۸۶ کلید خورد.

احسان صباغ زاده با بیان اینکه در سال ۹۹ با تغییر در پیمانکار پروژه اتفاقات خوبی در ساخت پروژه مجمتع سینا افتاد و دوباره شروع به کار کرد، ادامه داد: پروژه شهریور ۱۴۰۱ تحویل خریداران شده است.

وی افزود: در بازار سینا منحصر به فردترین گبند شیشه‌ای نصب شده و برای ساخت این مجتمع تجاری تجهیزات بروز به کار برده شده است.

مجتمع خدمات رفاهی الماس غرب دارای ۳۷ باب مغازه با مساحت ۶۰ متر مربع است

شهردار منطقه سه همدان هم در ادامه در بازدید از مجتمع خدمات رفاهی الماس غرب با بیان اینکه در این منطقه سه پروژه در حال اجرا است، اظهار کرد: مجتمع خدمات رفاهی الماس غرب دارای ۳۷ باب مغازه با مساحت ۶۰ متر مربع است.

فیضی منش با اشاره به اینکه طول بلوار فرودگاه پنج کیلومتر است و با احداث این‌مجتمع مشکل ترافیک این بلوار رفع خواهد شد، ادامه داد: قرارداد ساخت پروژه از آبان ماه سال گذشته منعقد شد اما کار ساخت پروژه از یک ماه پیش آغاز شده است.

وی با بیان اینکه پروژه مجتمع خدمات رفاهی الماس غرب ۵۲ دزصد پیشرفت فیزیکی دارد، اضافه کرد: ۲۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه خواهد شد و تا دو ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

شهردار منطقه سه همدان با اشاره به اینکه مغازه‌های ابتدای بلوار فرودگاه رای پلمپ‌ و تخریب دارند، ادامه داد: بازگشایی معبر را خواهیم داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه پروژه دوم مربوط با جداره سازی و پوشش رودخانه با طول ۱۰۰ متر است، افزود: این پروژه ۳.۵ میلیارد تومان اعتبار دارد.

فیضی منش با اشاره به اینکه پروژه سوم ساخت کندرو با ۶ میلیارد تومان اعتبار است، افزود: همچنین پروژه اجرای احداث معبر منتهی به نمایشگاه در برنامه است که با پنج میلیارد تومان اعتبار اجرایی خواهد شد.

شهردار منطقه ۴ همدان نیز در ادامه در بازدید از پارک باهنر در شهرک فرهنگیان همدان با اشاره به اینکه فاز دوم پارک باهنر ۱.۲ هکتار مساحت دارد و کارهای عمرانی آن انجام شده و چهار میلیارد تومان هزینه شده است، اظهار کرد: ۲.۵ میلیارد تومان مربوط به مبله و روشنایی پارک است و یک میلیارد تومان هم مربوط به فضای سبز پارک است.

علی طهماسبیان بابیان اینکه ۱۲ هزار متر مربع فضای سبز پارک باهنر است و سعی می‌کنیم از درخت‌هایی که عمر بیشتری دارد استفاده کنیم، افزود: ساخت یک باند دوچرخه هم در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پارک فدک ۲.۴ هکتار است و برای شهرک فرهنگیان در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: مساحت این پارک پنج هزار متر مربع است و یک هزار متر مربع هم پارکینگ هم تعبیه شده است.

شهردار منطقه ۴ همدان با اشاره به اینکه در انتهای کوی کوثر در مسیر علی آباد هم یک پارک یک هکتاری در حال احداث است، افزود: پیشرفت فیزیکی این پارک ۶۰ درصد و اعتبار آن پنج میلیارد تومان است.

کد خبر: ۱۸۵٬۵۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha