۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
سوسک سیاه گندم آسیبی به مزارع کشاورزی نمی‌رساند/ حمله سوسک‌ها به منازل مسکونی
مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین:

سوسک سیاه گندم آسیبی به مزارع کشاورزی نمی‌رساند/ حمله سوسک‌ها به منازل مسکونی

قزوین - مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین در پی حمله سوسک‌های سیاه به منازل و مزارع مردم گفت: سوسک سیاه گندم از نوع حشرات آفتی نیست و آسیبی به مزارع کشاورزان نمی‌رساند.

به گزارش خبرنگار بازار، قدرت الله مهدی‌خانی صبح یک‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران در استانداری قزوین گفت: حمله سوسک‌های سیاه موسوم به سوسک گندم در پی وقوع بارندگی های طولانی مدت و گسترده در قزوین اتفاق افتاده است.

وی بیان کرد: برخی از مناطق شهرستان تاکستان و بوئین زهرای قزوین امروز با مسئله سوسک های سیاه گندم مواجه هستند که می‌تواند یک واکنش طبیعی در مقابل بارندگی های طولانی مدت اخیر در استان باشد.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین عنوان کرد: با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد که این سوسک از نوع حشرات آفتی نیست و آسیبی برای کشاورزی مردم ایجاد نمی‌کند.

مهدی‌خانی گفت: همواره در پی بارش های طولانی مدت برخی از حشرات موجود در طبیعت برای حفظ حیات خود به منازل مسکونی و نقاط شهری و روستایی حمله ور می‌شوند که در این باره سال گذشته شاهد حضور دسته‌ای پروانه‌ها در شهر بودیم اما نکته قابل توجه این است که این سوسک‌ها خساراتی با خود به همراه ندارند و با گرم شدن هوا به تدریج شاهد کاهش جمعیت آن ها خواهیم بود.

وی با یادآوری اینکه عمر این سوسک ها کمتر از ۴۰ روز است و توصیه ما به مردم رعایت نکات بهداشتی است، افزود: مردم باید دقت داشته باشند که نیازی به سمپاشی نیست و در صورت لوزم با همراهی جهاد کشاورزی و دامپزشکی مسئله سمپاشی به صورت متمرکز انجام می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین عنوان کرد: در حال حاضر نگرانی ما در خصوص احتمال افزایش تب کنگو و کنه است که با افزایش بارندگی انتظار می رود با حجم بیشتری از این بیماری و آفت مواجه باشیم.

کد خبر: ۱۸٬۵۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha