۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴
صدور مجوز چرا برای ۵۹۸ هزار واحد دامی در استان همدان
مدیرکل منابع طبیعی همدان خبر داد

صدور مجوز چرا برای ۵۹۸ هزار واحد دامی در استان همدان

همدان - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با اشاره به چرای ۷۰ هزار دام عشایر در مراتع همدان، گفت: امسال برای ۵۹۸ هزار واحد دامی استان مجوز چرا در مراتع صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری بازار و به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان؛ اسفندیار خزایی گفت: چرای ۷۰ هزار دام عشایر در مراتع استان همدان از نیمه اردیبهشت ماه آغاز شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به وضعیت مراتع استان همدان برای ۵۹۸ هزار واحد دامی مجوز چرا در مراتع صادر شده است، افزود: ۷۰ هزار دام عشایر در کنار دام‌های روستاییان استان همدان در مراتع چرا می کنند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان بیان کرد: در راستای تقویت مراتع استان همدان و پوشش گیاهی آن تا قبل از نیمه اردیبهشت ماه ورود عشایر و چرای دام آن‌ها در مراتع استان همدان ممنوع بود.

خزایی ادامه داد: عشایر از استان‌های لرستان و کرمانشاه وارد شهرهای استان شده و بین سه ماه و نیم تا چهار ماه برای ییلاق به استان همدان کوچ می‌کنند.

خزایی ادامه داد: در استان همدان ۸۲۲ هزار هکتار مرتع وجود دارد که یک درصد مراتع کشور را تشکیل می‌دهد اما ۳ درصد علوفه کشور در این مراتع تولید می شود.

کد خبر: ۱۸٬۵۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha