۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۸
بیمه در زمان پرداخت غرامت محصولات کشاورزی بهانه تراشی می کند
یک فعال حوزه کشاورزی:

بیمه در زمان پرداخت غرامت محصولات کشاورزی بهانه تراشی می کند

گرگان- امیریان، فعال حوزه کشاورزی گفت: بیمه در زمان پرداخت غرامت محصولات کشاورزی بهانه جویی و از انجام تعهدات خود شانه خالی می کند.

سید احمد امیریان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: سازمان بیمه در زمانی که کشاوز اقدام به بیمه محصول می کند گیرنده خوبی است اما در زمان پرداخت غرامت محصول حاصل از خسارت با آوردن ماده و تبصره قانونی از پرداخت واقعی مبلغ خودداری می کند.

این فعال حوزه کشاورزی افزود: عملکرد نادرست سازمان بیمه رغبت کشاورز را برای بهره مندی از بیمه کاهش داده، تاجاییکه زارعان ترجیح می دهند محصول خود را بیمه نکنند.

وی ادامه داد: بیمه محصولات کشاورزی به نوعی تامین پوشش حمایتی برای انواع محصولات زراعی و باغی در زمان خسارت است تا در صورت بروز خسارت به محصول کشاورز بتواند بخشی از هزینه خود را تامین کند.

امیریان بیان کرد: ارزیابی خسارت توسط سازمان بیمه باید صادقانه و دلسوزانه انجام بگیرد زیرا کشاورز تمام توان مالی خود را در یکسال به پشتوانه محصول تولیدی در مزارع خود بدست می آورد.

وی ضمن بیان این نکته که بیمه های بخش کشاورزی باید مانند چتر حمایتی برای کشاورز عمل کند، یادآور شد: بیمه محصولات کشاورزی باید باعث ایجاد انگیزه و اعتماد به نفس کشاورزان شود.

این فعال حوزه کشاورزی ادامه داد: اگر معایب و مشکلات بیمه اصلاح شود، سبب بهبود عملکرد بیمه محصولات کشاورزی می شود در نتیجه استقبال کشاورزان را به همراه خواهد داشت.

کد خبر: ۱۸۵٬۳۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha