۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۰
کشاورزان همدانی توسعه کشت گلخانه‌ای را در دستور کار جدی قرار دهند
استاندار همدان:

کشاورزان همدانی توسعه کشت گلخانه‌ای را در دستور کار جدی قرار دهند

همدان - استاندار همدان گفت: به منظور کاهش مصرف آب، افزایش بهره‌وری و ایجاد اشتغال، کشاورزان باید محصولات کم‌آب‌بر کشت کرده و توسعه کشت گلخانه‌ای را در دستور کار جدی قرار دهند.

به گزارش بازار؛ علیرضا قاسمی‌فرزاد در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان همدان اظهار کرد: با توجه به گزارش‌های موجود، وارد سومین سال خشکسالی شدیم که بیش از ۸۰ درصد از کشور را نیز در بر گرفته است.

وی با بیان اینکه ضرورت دارد در شرایط کنونی در زمینه مصرف آب خانگی، روش‌های درست و صحیح را به کار بگیریم گفت: الگوی مصرف در مصارف خانگی، کشاورزی و صنایع، باید به طور جدی در دستور کار قرار گیرد.

استاندار همدان بیان کرد: ۸۰ درصد از آب استان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود بنابراین اگر شیوه‌های صحیح مصرف آب را رعایت نکنیم، در آینده منابع آب به پایان خواهد رسید.

وی تأکید کرد: به منظور کاهش مصرف آب، افزایش بهره‌وری و ایجاد اشتغال، کشاورزان باید محصولات کم‌آب‌بر کشت کرده و توسعه کشت گلخانه‌ای را در دستور کار جدی قرار دهند.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه میزان برداشت از آب باید کنترل شود اظهار کرد: باید چاه‌های مجاز کنتورهای هوشمند نصب کنند و چاه‌های غیر مجاز نیز مسدود شود.

وی گفت: با توجه به محدودیت منابع آبی، هزینه‌های سنگین انتقال آب بین حوزه‌ای و تصفیه و سپس توزیع آن در شبکه شهری، ضرورت دارد شهروندان، اصلاح الگوی مصرف را در دستور کار قرار دهند.

کد خبر: ۱۸۵٬۲۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha