۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۱
مسیر اصفهان به مشهد و شمال شرق کشور ۶۰ کیلومتر کوتاه می‌شود
مجری طرح های آزادراهی مرکز و جنوب کشور:

مسیر اصفهان به مشهد و شمال شرق کشور ۶۰ کیلومتر کوتاه می‌شود

اصفهان - صلواتی، مجری طرح‌های آزادراهی مرکز و جنوب کشور گفت: با افتتاح مسیر جدیدی که از کاشان به سمت شمال احداث شده است، مسیر اصفهان به سمت مشهد و شمال شرق کشور ۶۰ کیلومتر کوتاه می شود.

علیرضا صلواتی در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه راه یکی از مهمترین شاخص های توسعه و پیشرفت هر کشور است، اظهار داشت: توسعه راه ها علاوه بر اینکه بر شاخص های اقتصادی موثر است، باعث افزایش ضریب سلامتی و ایمنی در هنگام ترددهای جاده ای می شود.

وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بیش از دو هزار و ۷۰۰ کیلومتر به شبکه آزادراهی کشور افزوده شد، ابراز داشت: در این بین استان اصفهان به دلیل موقعیت استراتژیک و قرارگرفتن در مرکز ایران و مرکز تبادلات کالا از اهمیت خاصی برخوردار است.

مجری طرح های آزادراهی مرکز و جنوب کشور تصریح کرد: با توجه به قرارگیری استان اصفهان در جوار کریدور شمال جنوب باید راه ها و معابر این استان چهار خطه باشد.

وی با اشاره به پروژه های در دست اقدام در این حوزه گفت: جاده اصفهان-شیراز، اصفهان-یزد، اصفهان-کرمان و اصفهان-چهارمحال بختیاری در دستور کار است.

کوتاه شدن مسیر اصفهان به مشهد و شمال شرق کشور

صلواتی با اشاره به اینکه مسیر جدیدی از کاشان به سمت شمال کشور را در دستور کار قرار داده ایم، افزود: با افتتاح و بهره برداری از این آزادراه، مسیر اصفهان به مشهد و شمال شرق کشور ۶۰ کیلومتر کوتاه می شود.

وی با بیان اینکه این آزادراه تا چندی دیگر به بهره برداری می رسد، تاکید کرد: پیشرفت فیزیکی این پروژه ۹۴ درصد است که تاکنون برای آن ۴۰ هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

مجری طرح های آزادراهی مرکز و جنوب کشور خاطرنشان کرد: برای ۶ درصد باقیمانده از این پروژه به دلیل تورم و افزایش هزینه ها ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار لازم است.

وی افزود: در این پروژه ۵۰ درصد دولت و ۵۰ درصد بخش خصوصی مشارکت دارد.

کد خبر: ۱۸۵٬۲۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha