۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۴
تولید بیش از ۱۴ هزار تن تخم مرغ در شهرستان کاشان
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

تولید بیش از ۱۴ هزار تن تخم مرغ در شهرستان کاشان

اصفهان - احمدی مقدم، مدیر اداره بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کاشان گفت: در سال جاری تاکنون بیش از ۱۴ هزار تن تخم مرغ در شهرستان کاشان تولید شده است.

مجید احمدی مقدم در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه کاشان یکی از قطب های اصلی تولید تخم مرغ در سطح استان اصفهان است، اظهار داشت: تخم مرغ های تولیدی در کاشان علاوه بر مصرف داخلی به خارج از استان و حتی کشور هم صادر می شود.

وی با بیان اینکه در سال جاری تاکنون بیش از ۱۴ هزار تن تخم مرغ در کاشان تولید شده است، ابراز داشت: از این میزان ۱۲ هزار و ۹۴۰ تن تخم مرغ به خارج از استان و کشور صادر شده است.

مدیر اداره بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کاشان با اشاره به اینکه ارزش ریالی تخم مرغ های صادراتی از کاشان بیش از سه هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال تخمین زده می شود، تصریح کرد: امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده تولیدات تخم مرغ در شهرستان کاشان بیش از پیش افزایش یابد.

وی با بیان اینکه هیچ گونه کمبودی در عرصه تخم مرغ در حال حاضر در کاشان وجود ندارد، تصریح کرد: در حال حاضر یک میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در سالن های مرغداری های سطح شهرستان کاشان انجام شده است.

احمدی مقدم با اشاره به اینکه روزانه ۹۰ تن تخم مرغ در کاشان تولید می شود، افزود: این حجم از تخم مرغ ها در ۵۶ واحد مرغ تخم گذار به دست می آید.

وی با بیان اینکه در سطح کشور ۱۳۵ واحد پرورش مرغ گوشتی نیز وجود دارد، تاکید کرد: علاوه براین ۱۰ واحد پرورش شترمرغ نیز در کاشان فعالیت دارند.


رقابت و صادرات تخم مرغ احتیاج به مشوق های صادراتی دارد

مدیر اداره بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کاشان با اشاره به اینکه حمایت های لازم از واحدهای تولیدی می شود، خاطرنشان کرد:رقابت و صادرات تخم مرغ احتیاج به مشوق های صادراتی دارد که ما تمام تلاش خود را برای اعطای این مشوق ها انجام می دهیم.

وی افزود: از صاحبان واحدهای تولیدی مرغ و تخم مرغ هم می خواهیم با کاهش هزینه های تولید، افزایش بهره وری و کیفیت محصول، اصلاح بسته بن

کد خبر: ۱۸۵٬۲۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha