۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵
۴۸۰ واحد صنعتی راکد تا پایان سال در اصفهان احیا می‌شود
استاندار اصفهان:

۴۸۰ واحد صنعتی راکد تا پایان سال در اصفهان احیا می‌شود

اصفهان - مرتضوی، استاندار اصفهان گفت: تا پایان امسال ۴۸۰ واحد صنعتی و تولیدی راکد در استان اصفهان احیا می شود و به چرخه تولید باز می‌گردد.

سیدرضا مرتضوی در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه یکی از سیاست های مهم دولت سیزدهم احیای واحدهای تولیدی و صنعتی راکد و نیمه تعطیل است، اظهار داشت: این موضوع در راستای منویات رهبر معظم انقلاب در جهت رونق تولید و اشتغال آفرینی جز برنامه های مهم استانداری اصفهان است.

وی با بیان اینکه برای حل مشکلات واحدهای تولیدی عزمی جدی داریم، ابراز داشت: پای حل مشکلات صنایع ایستاده ایم و اگر هر یک از مدیران در این زمینه کوتاهی کنند آنها را تغییر می دهیم.

استاندار اصفهان با اشاره به نامگذاری امسال با محوریت تولید و دانش بنیان تصریح کرد: به صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی پیشنهاد می کنیم که فعالیت های خود را به سمت دانش بنیان ها و فناوری های نوین سوق دهند.

وی یکی از ضرورت های مهم برای حل مشکلات و چالش های صنعت استان اصفهان را لزوم نگاه عدالت محور به این استان دانست و گفت: به این منظور لازم است تا اختیارات لازم از طرف تهران به بانک های این استان داده شود.

مرتضوی با اشاره به اینکه لازم است صنایع استان اصفهان در بازارهای جهانی هم حضوری فعال داشته باشند، خاطرنشان کرد: این موضوع برای رونق تولید و توسعه صادرات یک امر ضروری و مهم است.

۲۱۹ واحد صنعتی و تولیدی راکد در استان اصفهان به چرخه تولید بازگشتند

وی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته ۲۱۹ واحد صنعتی و تولیدی راکد در استان اصفهان به چرخه تولید بازگشته اند، افزود: در برخی از موارد حتی از ظرفیت های شورای تامین استان برای احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال استفاده کرده ایم.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه احیای ۴۸۰ واحد صنعتی و تولیدی راکد تا پایان امسال را در دستور کار قرار داده ایم، ادامه داد: تا به امروز حدود ۴۰ درصد از وظایف خود را انجام داده ایم و این موضوع را به شدت پیگیری می کنیم

وی اظهار داشت: ما نیز از صاحبان صنایع بزرگ در استان اصفهان انتظار داریم تا حساب های خود را از تهران به این استان منتقل کنند.

کاهش بیکاری در استان اصفهان

مرتضوی همچنین با اشاره به اشتغال زایی و کارآفرینی ایجاد شده در سطح استان طی یکسال گذشته تصریح کرد: نرخ بیکاری در سطح استان از ۱۲.۶ به ۱۰.۶ درصد رسیده است که این نشان از کاهش بیکاری در استان است.

کد خبر: ۱۸۵٬۲۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha