۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳
تعلیق حساب کاربری بیش از ۳ میلیون کاربر هندی در واتس اپ!
با انتشار گزارشی رسمی اعلام شد؛

تعلیق حساب کاربری بیش از ۳ میلیون کاربر هندی در واتس اپ!

پلتفرم ارتباطی واتس اپ با انتشار گزارشی رسمی از تعلیق حساب کاربری نزدیک به سه میلیون نفر از کاربران هندی خود در این کشور طی ماه سپتامبر خبر داد.

به گزارش بازار، پلتفرم ارتباطی واتس اپ با انتشار گزارشی رسمی از تعلیق حساب کاربری نزدیک به سه میلیون نفر از کاربران هندی خود در این کشور طی ماه سپتامبر خبر داد.

بر اساس این گزارش، واتس اپ در عین حال تاکید کرده که این مقدار کاربر ۱۵ درصد از بیشتر از حجم کاربران ممنوعه واتس اپ در ماه قبل یعنی آگوست بوده است.

در گزارش رسمی واتس اپ که به همین مناسبت صادر شده آمده است: حساب کاربری بین ۱ تا ۳۰ سپتامبر سال ۲۰۲۲، حدود ۲ میلیون و ۶۸۵ هزار نفر حذف شده اند.

به گفته واتس اپ، تمامی کاربران مسدود شده در این پیام رسان، بنا به دلیل شکایت های شخصی دیگر قابلیت استفاده از واتس اپ را ندارند و شرکت متا به تنهایی و راسا اقدام به مسدود سازی کاربران نکرده است.

بر اساس مقررات رگولاتوری هند، تمامی شبکه های اجتماعی و پیام رسان هایی مانند واتس اپ که بیش از ۵۰ میلیون کاربر در این کشور دارند، موظف به انجام امور نظارتی برای رسیدگی به شکایات در خصوص مزاحمت ها یا حفظ حریم شخصی کاربران خود هستند.

همچنین انتشار اخبار جعلی، اطلاعات نادرست و مواردی نظیر خلاف های مذکور می توانند منجر به ممنوعیت استفاده از واتس اپ برای کاربران هندی شوند.

گفته می شود این مقررات سفت و سخت رگولاتوری از هفته گذشته توسط دولت هند لازم الاجرا شده و تمامی پلتفرم های اجتماعی موظف به رعایت آنها هستند.

این در حالیست که بسیاری از کارشناسان شبکه های اجتماعی این اقدام واتس اپ و نهادهای رگولاتوری هند را مخالف ازادی و حریم خصوصی افراد دانسته و معتقدند این اقدام منجر به ایجاد دستاویزی برای دخالت بیشتر نهادهای نظارتی بر حریم خصوصی کاربران خواهد شد.

کد خبر: ۱۸۵٬۲۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha