۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱
دستورات رهبر انقلاب در خصوص اصلاح نظام بانکی باید عملیاتی شود
معاون اول قوه قضائیه:

دستورات رهبر انقلاب در خصوص اصلاح نظام بانکی باید عملیاتی شود

نشست ستاد مرکزی پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در قوه قضاییه با حضور معاون اول این قوه با محور بانک مرکزی و موضوعات مربوط به این حوزه برگزار شد.

به گزارش بازار، نشست ستاد مرکزی پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در قوه قضاییه، صبح امروز «چهارشنبه ۱۱ آبان» با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه و مقامات عالی دستگاه قضا برگزار شد.

بررسی چالش‌های بانک‌های دولتی، خصوصی و موسسات مالی با حضور صالح‌آبادی رئیس کل بانک مرکزی، فهیمی معاون حقوقی بانک مرکزی و پرویزیان رئیس کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی از برنامه‌های این نشست بود.

در این نشست همچنین مقرر شد دبیرخانه ستاد ایرادات و اشکالات موجود در بانک‌های مرکزی و بانک‌های عامل را در خصوص رسیدگی به پرونده‌های قضایی بررسی و احصا کند. همچنین مقرر شد به صورت خاص پرونده‌های ورشکستگی بررسی و گزارش در مورد اصلاح رویه‌های نادرست ارائه شود.

مصوبه دیگر این ستاد این بود که دستورات مقام معظم رهبری در خصوص اصلاح نظام بانکی پیگیری و عملیاتی شود.

در پایان این نشست مقرر شد آموزش تخصصی قضات توسط معاونت امور انسانی و فرهنگی قوه قضاییه برای افزایش سطح رسیدگی قضات در پرونده‌های بانکی و مالی برگزار شود و دادستان کل کشور موضوع را پیگیری و رفع موانع انجام گیرد.

در پایان جلسه معاون اول قوه قضاییه از زحمات آقای عمرانی معاون قضایی سابق دادستانی کل کشور و دبیر سابق ستاد مرکزی پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در قوه قضاییه با اهدای لوح تقدیر تشکر کرد.

کد خبر: ۱۸۵٬۲۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha