۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹
کاهش بیکاری در اصفهان با گردشگری روستایی محقق می‌شود| بومگردی شاخصه ارزآور برای اقتصاد
مدرس دانشگاه و فعال گردشگری:

کاهش بیکاری در اصفهان با گردشگری روستایی محقق می‌شود| بومگردی شاخصه ارزآور برای اقتصاد

اصفهان- مدرس دانشگاه و فعال گردشگری گفت: بومگردی می‌تواند اقتصاد روستاها را از حالت سنتی خارج کند و محقق شدن گردشگری روستایی می تواند به کاهش بیکاری در اصفهان کمک کند.

محمد سعیدی، در گفت و گو با بازار تنها راه اشتغالزایی و کاهش بیکاری در اصفهان را خارج کردن روستاها از حالت سنتی دانست و اظهار کرد: با وجود شرایطی که این استان دارد و مساله کم آبی و آلودگی هوا که گریبان این استان را گرفته اند نمی توان به صنعت و کشاورزی امیدوار بود و باید به سمت جذب گردشگر روی بیاوریم.

وی افزود: بومگردی می‌تواند اقتصاد روستاها را از حالت سنتی خارج کند به این شکل که اکنون کشاورزی و دامداری، مهمترین منبع درآمد روستاییان است، اما بوم‌گردی می‌تواند درآمدزایی جدیدی را به روستاها اضافه کند.

مدرس دانشگاه و فعال گردشگری یکی از ضرورت‌ها و پیش نیازهای توسعه گردشگری روستایی برخورداری روستاهای گردشگرپذیر کشور از حداقل امکانات رفاهی برای اسکان گردشگران و همچنین فرهنگ جذب گردشگر در روستاهای اصفهان دانست.

وی ادامه داد: گردشگران و توریست های خارجی ارزآور هستند و به این خاطر که از تکنولوژی و زندگی شهری خسته شده اند علاقمندند که در مکانی ساکت و به دور از شهر سفر کنند و به این خاطر که روستاهای اصفهان پتانسیل های خوبی دارند.

سعیدی گفت: می‌توان به این امیدوار بود که بتواند اقتصاد اصفهان را تغییر دهد و اکنون که اصفهان با خشکسالی و مشکلات منابع آبی دست و پنجه نرم می کند و دیگر صنعت و کشاورزی جوابگوی اقتصاد این استان نیست گردشگری و بومگردی می تواند به عنوان یکی از شاخصه های ارزآور برای این استان مطرح باشد.

کد خبر: ۱۸۵٬۲۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha