۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴
توافق برای تاسیس مرکز لجستیکی ایران در آستراخان

توافق برای تاسیس مرکز لجستیکی ایران در آستراخان

رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه از توافق اولیه برای تأسیس مرکز لجستیکی ایران در آستراخان خبر داد و گفت: این مرکز با هدف نگهداری کالاهای تولید ایران و ارسال آن‌ها به سایر مناطق روسیه تأسیس خواهد شد.

به گزارش بازار، هادی تیزهوش تابان رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه گفت: سرای تجاری ایرانیان در آستراخان که آبان ۹۶ رسماً افتتاح شد به نقطه عطفی در تاریخ روابط اقتصادی ایران و روسیه تبدیل شده است. در راستای توسعه روابط ایران و روسیه در سال‌های اخیر هیئت‌هایی اعزام و پذیرفته شده‌اند و در کنار آن توافقنامه‌هایی امضا شده است که بخش‌هایی از آن‌ها اجرا شده و برخی از بندهای آن‌ها در حال اجراست.

تیزهوش تابان افزود: به موازات تاسیس سرای تجاری ایرانیان در آستراخان، موضوع ایجاد یک مرکز لجستیکی در آستراخان در کنار راه‌های مواصلاتی اصلی و ترجیحاً در کنار ایستگاه‌های راه‌آهن با هدف نگهداری کالاهای تولید ایران و سپس ارسال آن‌ها به سایر مناطق روسیه در دستور کار قرار دارد و توافقات اولیه آن با طرف روسی انجام شده است.

او با اشاره به برقراری پرواز مستقیم به تهران-رشت-آستراخان از ۹ مرداد بیان کرد: یک هیات تجاری و اقتصادی بلندپایه با این پرواز به آستراخان اعزام شد. اما این پرواز به دلیل نداشتن مسافر به حالت تعلیق درآمده و برقراری مجدد آن نیاز به حمایت جدی مسئولین استانی و کشوری دارد.

تیزهوش تابان تاکید کرد: برقراری این پرواز می‌تواند در راستای ارتقا و بهبود مناسبات اقتصادی ایران و بخش جنوبی روسیه نقش مهمی داشته باشد.

رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه با اشاره به وجود بیمارستان‌های مدرن و فوق تخصصی بین‌المللی با کادر پزشکی مجرب و ارزان در ایران ادامه داد: در حال مذاکره با طرف روسی برای تأسیس «دفتر گردشگری سلامت ایران» در آستراخان هستیم تا بیماران روسی بدون تحمیل هزینه‌های اضافی و با حذف واسطه‌ها برای معاینه و درمان از مجاری رسمی و قانونی وارد ایران شوند.

وی همچنین از رایزنی اتاق مشترک برای تولید محصولات فرا سرزمینی در آستراخان روسیه خبر داد و گفت: توجه به حاصلخیز بودن زمین‌های کشاورزی و آب فراوان در آستراخان، امکان کشت و تولید محصولات کشاورزی، کشت گلخانه‌ای و همچنین پرورش ماهی از سوی شرکت‌های ایرانی وجود دارد که اتاق مشترک این موضوع را نیز دنبال می‌کند.

شهر آستراخان از سال ۱۹۴۳ میلادی مرکز اداری منطقه آستراخان به‌شمار می‌رود. این شهر با ۱۵۳۴ کیلومتر فاصله از مسکو قرار دارد.

کد خبر: ۱۸۵٬۲۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha