۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸
ضرورت استفاده از طراح لوگو حرفه ای در طراحی لوگو

ضرورت استفاده از طراح لوگو حرفه ای در طراحی لوگو

طراحی لوگو برای مجموعه هایی که قصد رشد و پیشرفت دارند بسیار مهم و ضروری است بهتر است که پروژه طراحی لوگو را یک طراح لوگو حرفه ای انجام دهد.

به گزارش بازار، صاحبین کسب و کار و کار آفرینان به خوبی میدانند که طراحی لوگو یکی از اجزاء مهم و بسیار ضروری در بحث برندینگ و همچنین رشد و پیشرفت کسب و کار خواهد بود. در این مقاله قصد داریم که ضرورت استفاده از طراح لوگو حرفه ای را برای پروژه طراحی لوگو یک مجموعه بررسی کنیم در ادامه با ما همراه باشید.

در دنیای تجارت حال حاضر لوگو یکی از اجزای بسیار مهم و جدا نشدنی از هر برند میباشد، میتوانیم بگوییم که هر برند موفق دارای یک لوگو حرفه ای است که توسط طراحان باهوش طراحی شده است. اما اگر بخواهیم طراحی لوگو را به صورت تاریخی بررسی کنیم باید سری به دوران یونان باستان بزنیم زمانی که انسان ها بر روی چرم و پوست حیوانات و یا حتی سنگ ها شروع به یادگار گذاشتن اثر های هنری خود میکردند.

اگر شما هنوز نشانی منحصر به فرد برای کسب و کار خود ندارید باید هرچه زود تر اقدام به طراحی لوگو کنید، اگر خودتان توانیایی طراحی لوگو را ندارید پیشنهاد میشود که از یک طراح لوگو حرفه ای برای طراحی استفاده کنید تا بتوانید یک لوگو اصولی و منحصر به فرد برای خود داشته باشید.

اگر کسب و کار شما در مرحله ای است که توانایی تولید محصول و یا ارائه خدمات هستید باید اقدام به سفارش طراحی لوگو کنید داشتن یک لوگو حرفه ای و منحصر به فرد برای کسب و کار هایی که قصد رشد و پیشرفت را در بازار دارند بسیار مهم و ضروری است چه بهتر که یک طراح لوگو حرفه ای لوگو را طراحی کند، در ادامه به بررسی و معرفی خصوصیت های انواع لوگو میپردازیم.

اهمیت شناخت لوگو

قبل از طراحی و تفکر در مورد لوگو، مهم است که بدانیم لوگو چیست و با آن چه باید کرد. هدف اصلی لوگو، نشان دادن هویت یک شرکت یا یک فعالیت خاص است و جدای از نشان دادن نام شرکت، باید داستان، اهداف و فلسفه نام را نیز بیان کند.

در طراحی حروف لوگو به این نکته توجه داشته باشید که لوگوی شرکت باید نام مجموعه را در ذهن مشتریان حفظ کند و اعتماد مخاطبین را به برند شما القا کند. این امر مشتریان شرکت را تشویق می کند تا دوباره از خدمات یا محصولات شما استفاده کنند و تبدیل به مشتریان دائمی شما شوند.

در ادامه به ۶ مزیت طراحی لوگو با استفاده از دستان هنرمند یک طراح لوگو حرفه ای اشاره خواهیم کرد.

۱. با طراحی لوگو حرفه ای اولین برخورد مشتری با شما بسیار عالی و حرفه ای پشت سر گذاشته خواهد شد

۲. طراح لوگو حرفه ای لوگو مجموعه شما را حرفه ای و مفاهیم بسیار زیادی طراحی خواهد کرد.

۳. یک لوگوی خوب هویت برند شما را بیان خواهد کرد و برند سازی شما را آسان تر می کند.

۴. لوگو به شما کمک می کند تا یک تصویر حرفه ای و منحصر به فرد ایجاد کنید.

۵. فرمت ها و تغییرات صحیح را برای همه رسانه ها دریافت خواهید کرد.

۶. بازگشت سرمایه خود را خواهید دید

طراح لوگو

هدف از طراحی لوگو چیست؟

اول از همه، هدف هر کسب و کاری این است که خود را به جامعه نشان دهد تا نام برند شما سر زیان ها بیوفتد، اما کاری که لوگو در ذهن بیننده انجام می‌دهد، حک کردن رنگ‌ها، نقش‌ها و طرح‌ها در حافظه او و ثبت لحظه‌ای زنده است طراحی لوگوی حرفه ای در به خاطره ماندن برند شما کمک بسزایی می کند

قطعا هنگام انجام برندینگ کسب و کار خود، استراتژی‌های لازم را با کمک مشاوران بازاریابی و مارکتینگ تدوین کرده‌اید. طراحی لوگو حرفه ای بخشی از این استراتژی است. آن را جدی بگیرید و با یک خط خطی ساده اشتباه نگیرید. کلیه کسب و کارها در استراتژی برند خود نیازمند هویت بصری هستند. این هویت بصری به معنای خاطره بازی، تهییج احساسات و برانگیختن مخاطب است. طراحی حرفه ای لوگو موجب خواهد شد تا مخاطب پس از آنکه کارت و لوگوی شما را دید، دست به اقدام بزند. اقدامی که در کسب و کار و آینده آن تعیین‌کننده خواهد بود. این اقدام، کلیک کردن روی دکمه خرید، ورود به داخل فروشگاه و یا تماس تلفنی به شما است.

انواع طراحی لوگو

طراحی لوگو انواع و اقسام بسیار زیادی دارد که در ادامه همین مقاله به صورت کامل با ۳ نوع از انواع لوگو آشنا خواهیم شد، لوگو نوشتاری، لوگو ترکیبی، لوگو تصویری در ادامه با ما همراه باشید.

طراحی لوگو تصویری

پیکتوگرام ها یا لوگو های تصویری، تصاویری هستند که پیام شما را در قالب نماد به مخاطب منتقل می کنند. مهم است که تصویر به طور واضح و مستقیم ارائه شود. بنابراین شما نباید چیزی را پنهان کنید. مخاطب ابتدا باید برند را درک کند. بنابراین نباید از تصاویر کسل کننده و بی معنی استفاده کرد. لوگوها می توانند به وضوح یک شرکت را معرفی کنند، به عنوان مثال، در طراحی لوگو برای یک تولید کننده لباس، استفاده از تصویر یک محصول غذایی منطقی نیست.

در حالت دیگر ممکن است تصویر مورد نظر رابطه غیرمستقیمی با برند داشته باشد، برای مثال در تولید پوشاک، نخ و سوزن سربازانی هستند که در تولید تن‌پوش‌های ما انجام وظیفه می‎کنند. شاید ما در محصول نهایی نخ و سوزن را نبینیم، اما آن‌ها رد خود را بر لباس ما گذاشته‌اند.

لوگو تصویری


 

طراحی لوگو نوشتاری

یکی از روش‌های معمول برای طراحی لوگوی اسم ، استفاده از نشانه نوشتاری است. لوگوتایپ نمونه معروفی است که در آن به‌جای تصویر از کلمه استفاده می‌شود. نمونه بارز آن کوکاکولا است. یک اسم و یک دنیا خاطره! روش دیگر مونوگرام است. در مونوگرام از یک حرف و یا ترکیب چند حرف استفاده می‌‎شود. اگر به برندهای مطرح لباس دقت کرده باشید معمولا از ترند مونوگرام استفاده کرده‌اند. نمونه آن در طراحی لوگو شرکت های معروفی همچون لویی ویتون، شنل و فندی دیده می‌شود که به‌جای نوشتن نام کامل برند به حروف اختصاری خود اکتفا کرده‌اند.

لوگو نوشتاری

طراحی لوگو ترکیبی

در نهایت، ممکن است مشتری هنگام طراحی لوگوی خود به دنبال ترکیبی از هر دو باشد. در این سبک از ترکیب متن و تصویر برای معرفی کسب و کار به دنیا استفاده می شود. نمونه های زیادی از این سبک وجود دارد. برای مثال در طراحی لوگوی ساعت رولکس از علامت تاج در کنار نام برند استفاده شده است.

لوگو ترکیبی

طراحی لوگو حرفه ای با کمترین هزینه با لوگو نشان

وب سایت لوگو نشان به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای و با سابقه ای در خشان در طراحی لوگو سال هاست که با طراحان حرفه ای لوگو خود به طراحی لوگو میپردازد. لوگو نشان آماد دریافت پروژه های طراحی لوگو شما خواهد بود و به شما ضمانت میدهد که لوگو که شما دریافت میکنید اععم از لوگو نوشتاری، لوگو تصویری، لوگو ترکیبی و غیره را با کمترین هزینه و بهترین کیفیت برای شما انجام خواهد داد.


 

کد خبر: ۱۸۵٬۱۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رامین نظری IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      0 0
      سلام، ممنونم از مقاله خوبتون درباره طراحی لوگو، من برای کسب و کارم در استودیو مونس خواه طراحی لوگو و هویت بصری سفارش دادم فکر کنم گزینه مناسبی هست