۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳
پرمصرف ترین قطعات یدکی لیفان که بهتر است بشناسیم!

پرمصرف ترین قطعات یدکی لیفان که بهتر است بشناسیم!

یکی از مسائل بسیار مهمی که صاحبان خودرو های چینی به ویژه لیفان باید به آن توجه بسیار زیادی داشته باشند؛ خرید قطعات یدکی لیفان به صورت مرغوب و اورجینال است.

به گزارش بازار، یکی از مسائل بسیار مهمی که صاحبان خودرو های چینی به ویژه لیفان باید به آن توجه بسیار زیادی داشته باشند؛ خرید قطعات یدکی لیفان به صورت مرغوب و اورجینال است. یکی از محبوب ترین خودرو های چینی در کشور که امروزه خواهان بسیار زیادی دارد، لیفان است. خودرو لیفان اگرچه تولید کشور چین است، اما دارای آپشن ها و ظاهری همانند خودرو های لوکس گران قیمت می باشد.

امروزه متاسفانه قطعات بی کیفیت و نامرغوب خودرو لیفان، بازار لوازم یدکی را محاصره کرده اند. برخی از قطعات خودرو لیفان نیز وجود دارند که می بایست زود به زود تعویض شوند تا طول عمر دیگر اجزای خودرو افزایش یابد و سلامت آن ها حفظ گردد. به همین دلیل می بایست در هنگام خرید قطعات یدکی لیفان دقت بسیار زیادی داشته باشید تا بتوانید خریدی سودمندانه و مفید داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید تا با پرمصرف ترین قطعات یدکی لیفان و نحوه تعویض آن ها بیشتر آشنا شوید.

لیست پرمصرف ترین قطعات یدکی لیفان

همان طور که در بخش قبل به آن اشاره شد، برخی از قطعات در خودرو لیفان که به قطعات مصرفی نیز شناخته می شوند، طول عمر بسیار محدودی دارند و باید در زمان معینی تعویض شوند. تعویض قطعات مصرفی این خودرو سبب می شود تا شما دیگر مجبور به پرداخت هزینه های اضافی جهت تعمیرات نباشید. همچنین بتوانید بهبود عملکرد را در خودروی خود احساس کنید و لذت ببرید. البته در نظر داشته باشید که اگر در هنگام خریداری قطعات یدکی لیفان به کیفیت کالا توجه نکنید، ممکن است پس از نصب آن بر روی خودرو به مشکل برخورد کنید و مجبور به پرداخت هزینه مجدد تعمیرات شوید.

لنت ترمز

لنت ترمز یکی از پرمصرف ترین قطعات یدکی لیفان محسوب می گردد و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اکثر مدل های برند لیفان مجهز به سیستم ترمز دیسکی چهار چرخ هستند. ترمز های دیسکی، مصرف لنت بسیار بالایی دارند و اگر لنت ترمز آن ها به موقع تعویض نگردد، ممکن است برخی از اجزا همچون دیسک ترمز دچار آسیب گردد. به همین دلیل باید در زمان روشن شدن چراغ ترمز در پشت صفحه کیلومتر، حتما برای تعویض لنت ترمز خودرو لیفان خود اقدام کنید. لازم به ذکر است که تعویض به موقع لنت، سبب بهبود عملکرد سیستم ترمز خودرو شما می گردد.

پرمصرف ترین قطعات یدکی لیفان که بهتر است بشناسیم!

دیسک و صفحه کلاچ

یکی دیگر از پرمصرف ترین قطعات یدکی لیفان، دیسک و صفحه کلاچ است. اگرچه خودرو های لیفان اکثرا دنده اتوماتیک هستند؛ اما برخی از خودرو های لیفان به انتخاب مشتریان مجهز به گیربکس پنج سرعته دنده ای هستند. دیسک و صفحه کلاچ نیز همانند لنت ترمز دارای یک لایه کائوچویی و گرافیتی است که پس از مدتی به دلیل اصطکاک بالا از بین می رود. زمانی که احساس کردید دنده خودرو لیفان به خوبی جا نمی رود و در هنگام تعویض دنده ها به مشکل برخورد می کنید، می بایست سریعا برای تعویض دیسک و صفحه کلاچ اقدام نمایید.

تسمه تایم

تسمه تایم جزء پرمصرف ترین و مهم ترین قطعات یدکی لیفان محسوب می گردد و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. یکی از بیشترین عواملی که رانندگان خودرو های چینی، علی الخصوص لیفان را می ترساند پاره شدن تسمه تایم در حالت روشن بودن خودرو است. طبق استاندارد، دارندگان خودرو های لیفان باید بین ۶۰ الی ۸۰ هزار کیلومتر برای تعویض تسمه تایم خودرو خود اقدام کنند تا دیگر نگرانی از بابت پاره شدن آن نداشته باشند. جالب است بدانید با پاره شدن تسمه تایم، سرسیلندر و دیگر اجزای موتور خودرو لیفان شما به طور کامل از بین می رود. به همین دلیل می بایست در زمان مشخص شده حتما تسمه تایم را تعویض کنید حتی اگر سالم و بدون مشکل باشد.

پرمصرف ترین قطعات یدکی لیفان که بهتر است بشناسیم!

بلبرینگ چرخ های عقب

بلبرینگ چرخ های عقب نیز در لیست پرمصرف ترین قطعات یدکی لیفان قرار گرفته است. یکی از مهم ترین معایب خودرو لیفان، ضعیف بودن سیستم تعلیق چرخ های عقب است. قسمت عقب خودرو لیفان نسبت به خودرو های دیگر کمی سنگین تر است. این امر سبب می شود تا فشار بر روی بلبرینگ های چرخ چندین برابر افزایش یابد و اصطکاک زیاد سبب خراب شدن آن ها گردد. به همین دلیل در هنگام تغییر صدای خودرو در هنگام راه رفتن و تشخیص دقیق مکانیک، باید سریعا برای تعویض بلبرینگ چرخ های عقب خودرو لیفان خود اقدام کنید.

سر پلوس و گردگیر

شاید برایتان کمی عجیب باشد، اما سر پلوس و گردگیر جزء مهم ترین و پرمصرف ترین قطعات یدکی لیفان محسوب می شوند و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. می توان گفت که ۹۸ درصد فشاری که توسط گیربکس به چرخ ها وارد می شود را پلوس ها تحمل می کنند. در بسیاری از مواقع رانندگان به پاره شدن گردگیر پلوس خودرو لیفان خود اهمیت نمی دهند. این امر سبب می گردد گریس ها و روان کننده های درون پلوس به بیرون بریزند و اصطکاک در پیچ ها چندین برابر افزایش یابد. به همین دلیل پیشنهاد می شود هر ۵۰۰۰ هزار کیلومتر یکبار، گردگیرهای پلوس خودرو خود را بررسی کنید و در صورت پاره شدن، آن ها را تعویض کنید تا سر پلوس های خودرو شما از طول عمر بیشتری برخوردار شوند.

برای آن که بتوانید مدتی از مشکلات فنی خودرو لیفان خود راحت باشید، پیشنهاد می شود در هنگام خرید قطعات یدکی لیفان به ویژه پلوس و سر پلوس، به برچسب اصالت بر روی کالا توجه کنید تا بتوانید خریدی سودمندانه و مفید داشته باشید و لذت ببرید.

پرمصرف ترین قطعات یدکی لیفان که بهتر است بشناسیم!

تعویض قطعات یدکی لیفان

بسیاری از افراد تصور می کنند که تعویض قطعات یدکی لیفان همانند برخی از خودرو ها، امری ساده و آسان است. اما این تصور به طور کل اشتباه است. زیرا طراحی مدرن خودرو لیفان سبب شده تا تعویض قطعات آن کمی دشوار تر انجام شود. به همین دلیل برای تعویض و تعمیرات قطعات یدکی خودرو لیفان، پیشنهاد می شود به نمایندگی های معتبر و مجاز یا تعمیرگاه های بزرگ و با تجربه مراجعه کنید تا بتوانید پس از تعویض قطعات، شاهد بهبود عملکرد خودروی خود باشید و از رانندگی با خودرو لیفان خود لذت ببرید.

سخن آخر

جهت خرید قطعات اصلی و با کیفیت لیفان میتوانید به فروشگاه تخصصی حقی پارت مراجعه نمایید، شما میتوانید تمامی قطعات مورد نیاز خودرو لیفان خود را با قیمتی بسیار مناسب و کیفیتی عالی تهیه کنید، نیازی نیست تمامی فروشگاه های لوازم یدکی لیفان شهر را بگردید. کافی است به وب سایت معتبر www.haghipart.ir مراجعه کنید و قطعات مورد نیاز خود را از طریق این وب سایت سفارش دهید و آن ها را درب منزل تحویل بگیرید. لازم به ذکر است، در مورد اصالت کالاهای وب سایت حقی پارت نیازی نیست نگران باشید چرا که تمامی اجناس این فروشگاه، دارای برچسب و نشانه های اصالت هستند.

کد خبر: ۱۸۵٬۱۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha