۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
افتتاح ۲ پروژه حیاتی برای احیای دریاچه ارومیه تا پایان سال ۹۹
استاندار آذربایجان غربی خبر داد

افتتاح ۲ پروژه حیاتی برای احیای دریاچه ارومیه تا پایان سال ۹۹

ارومیه - استاندار آذربایجان غربی گفت: دو طرح بزرگ سد اشنویه و سد کانی سیب و تونل انتقال آب زاب در راستای احیای دریاچه ارومیه، امسال به بهره برداری می رسند.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدمهدی شهریاری ظهر شنبه در بازدید از آخرین وضعیت دریاچه ارومیه و بررسی پروژه های مرتبط با این طرح گفت: چندین پروژه در راستای احیای دریاچه ارومیه در استان در حال انجام است که از میان آن ها،  دو طرح بزرگ سد اشنویه و سد کانی سیب و تونل انتقال آب زاب، امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه این پروژه ها نقش ویژه ای در احیای دریاچه ارومیه خواهند داشت، گفت: احیای دریاچه ارومیه، نخستین مصوبه دولت تدبیر و امید بوده و رئیس جمهور و هیات دولت برای تحقق این وعده با اختصاص هزاران میلیارد تومان اعتبار توانسته اند، شرایطی امید بخش برای این دریاچه رقم بزنند.

شهریاری،  سرمایه گذاری برای احیای دریاچه ارومیه، حفاری تونل برای انتقال آب به دریاچه، کاهش مصرف آب سدها، ساماندهی رودخانه های منتهی به دریاچه و اجرای طرح های کشاورزی پایدار را از جمله اقدامات دولت تدبیر و امید عنوان کرد.

استاندار آذربایجان غربی، حال کنونی پروژه احیای دریاچه ارومیه را امیدبخش دانست و گفت: هم اکنون حجم آب دریاچه از پنج میلیارد مترمکعب فراتر رفته و تراز و سطح دریاچه ارومیه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش دارد و در حال حاضر ۵.۰۵ میلیارد متر مکعب، حجم آب موجود دریاچه  است.

وی افزود: شرایط امروز در مقایسه با سال شروع طرح نجات ملی دریاچه ارومیه حاکی از آن است که حجم آب ۳.۲ میلیارد متر مکعب در حجم افزایش یافته است.

کد خبر: ۱۸٬۵۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha