۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴
بازار سرمایه نیازمند سیاست گذاری در سطح کلان است| اختیارات سازمان بورس محدود است
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با «بازار» مطرح کرد؛

بازار سرمایه نیازمند سیاست گذاری در سطح کلان است| اختیارات سازمان بورس محدود است

شاهین احمدی با اشاره به اینکه بسته حمایتی موثر است اما باید برای بازارگردان ها فکر اساسی تری می شد، گفت: در شرایط کنونی سیاست های کلان هم در راستای حمایت از بازار سرمایه باید مورد بازنگری قرار بگیرند.

بازار؛ گروه بورس: یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به اهمیت بازنگری در برخی سیاست های اقتصادی برای حمایت از فعالیت های مولد گفت: در شرایط کنونی خیلی از بحث های حمایت از بازار سرمایه در سطح کلان مطرح است، برای نمونه بودجه، حذف قیمت گذاری دستوری و ... که از دست سازمان بورس خارج است در روند معاملات بسیار تأثیرگذار بود، از این رو نمی توان حمایت از بازار سرمایه را محدود به سازمان بورس دانست و باید سایر دستگاه ها هم پای کار بیایند.

شاهین احمدی افزود: با وجود محدودیت ها سازمان بورس دست روی دست نگذاشته و با مسئولان مربوط راجع به موضوع های کلان نیز وارد گفتگو شده و این جای امیدواری برای سهامدار و بازار سرمایه دارد که برخی دستگاه ها از سیاست های مخرب دست بردارند و همکاری بیشتری برای سازمان بورس در راستای تقویت اقتصاد کشور که ختم به رشد تولید و صادرات می شود داشته باشند، به عبارت دیگر هرچقدر بنگاه های اقتصادی کشور تقویت شوند به همان اندازه شاهد رشد تولید ناخالص داخلی و همچنین بهبود صادرات و درآمد ارزی خواهیم بود.

احمدی با اشاره به مصوبه ده بندی حمایت از بازار سرمایه گفت: با این بسته موافقم اما معتقدم در بند مربوط به بازارگردانی باید فکر اساسی تری می شد تا بازارگردان ها نتوانند سهم تحت مدیریت خود را عرضه کنند.
این کارشناس بازار سرمایه بیمه سهام را یکی از نقاط قوت بسته ده بندی ارزیابی کرد و پیشنهاد داد: برای دوری از ابهام، بهتر است از طریق سجام شرایط این امر از جمله مبلغ، تاریخ شروع بیمه، سود دریافتی و ... به سهامداران اطلاع رسانی شود.

به گزارش بازار، در چند روز اخیر که بسته حمایتی ده بندی ارائه شده به دلیل ایجاد محدودیت برای عرضه بازارگردان ها شاهد حرکت رو به رشد شاخص هم بوده ایم اما هنوز خیلی ها نسبت به ادامه این روند تردید دارند و معتقدند باید در سایر سیاست های کلان بازنگری شود و دستورالعمل های بازارگردانی هم اصلاح شود.

کد خبر: ۱۸۵٬۰۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha