۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۲:۴۳
تاثیر مصوبات ۱۰ بندی بر بازار سرمایه
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

تاثیر مصوبات ۱۰ بندی بر بازار سرمایه

کارشناس بازار سرمایه گفت: مصوبه ده بندی حمایت از بازار سرمایه، کنترل بازار روانی و هیجانی است.

به گزارش بازار، سعید اسلامی بیدگلی، در ارتباط با تصویب مصوبه ده بندی حمایت فوری از بازار سرمایه گفت: شرایط بازار طی هفته‌های گذشته هیجانی بود و این نگرانی به ویژه در بین سهامداران خرد وجود داشت که آیا شرایط بازار بد بازار ادامه دار خواهد بود یا خیر که در این فاصله سازمان بورس طی جلساتی در مشورت با اهالی بازار یک بسته حمایت با نام مصوبه ده بندی حمایت فوری از بازار سرمایه طراحی کرد.

وی با بیان اینکه تلاش سازمان بورس و اوراق بهادار در این راستا، کنترل بازار روانی و هیجانی است، گفت: این بسته‌های حمایتی راهکارهای کوتاه مدت و تاثیر گذار است و در بلند مدت طبیعتا انتظار ما این است که همزمان با آن، اتفاقات مثبتی در اقتصاد رخ دهد و رویکرد سیاستگذاران و سرمایه گذاران نسبت به بازار سرمایه مثبت شود تا تغییرات جدی در بورس ایجاد و به بهبود شرایط بازار کمک جدی شود.

کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: وجود ابزارهای متنوع در بازار این امکان را برای سرمایه گذاران فراهم می‌کند که پرتفوی خود را با ابزارهای مختلف از ریسک مصون دارند و از ابزارهای مدیریت ریسک استفاده کنند. امیدواریم با توجه به اینکه سهام ارزنده در بازار وجود دارد، همزمان با این بسته حمایتی، اتفاقات خوبی نیز در سطح کلان اقتصاد کشور رخ دهد.

اسلامی بیدگلی ادامه داد: اگر این بازار با یک حمایت سیاست گذارانه همراه باشد و درگیر روندهای اقتصادی که در سال‌های پیش با چالش مواجه بوده (هم، چون نرخ بهره، منفی بودن نرخ سرمایه گذاری، تورم) نباشد، شاهد تغییرات اساسی خواهیم بود و چشم انداز روشن تری از بازار سرمایه خواهیم بود.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: بخشی از این مصوبات ده گانه در پی رفع نگرانی‌های سهامداران خرد در خصوص سهام است و امیدوارم با توجه به آنکه به فصل بودجه نزدیک می‌شویم، سیاست گذار یک نگاه در جهت توسعه بازارهای مالی و به ویژه بازارهای سرمایه داشته باشد، چراکه این موضوع در بلند مدت حتما به مجموعه اقتصادی کشور کمک می‌کند و به توسعه بازارهای مالی منجر می‌شود؛ همچنین کمک خواهد کرد دولت ایرادات اساسی از جمله بخشی از کسری بودجه را از طریق بازار سرمایه مرتفع کند.

بیدگلی در پایان با اشاره به اهمیت توسعه و استفاده از ابزارهای متنوع در بازار سرمایه گفت: توصیه ما این است که طراحی‌های ابزارهای مالی به نهادهای مالی واگذار شود. در حقیقت با اجرایی شدن این پیشنهاد حجم اوراق مشتقه در بازاربیشتر می‌شود و دست اندازی‌های سیاست گذارانه از سوی ناشران و هم نهادهای مالی کمتر خواهد شد که در نهایت به بهبود شرایط بازار کمک می‌کند.

کد خبر: ۱۸۵٬۰۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha