۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸
کاهش ۶۳ درصدی بیماریهای دامی در استان همدان
مدیرکل دامپزشکی همدان خبرداد:

کاهش ۶۳ درصدی بیماریهای دامی در استان همدان

همدان - مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: تعداد کانون‌های بیماری‌های دامی استان همدان باتوجه به آمار گزارش شده از ابتدای سال جاری نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۶۳ درصد کاهش یافته است.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان همدان؛ محمودرضا رسولی گفت: باتوجه به اینکه تمام کانون های بیماری دامی در سامانه GIS ثبت می شود، با اقدامات پیشگیرانه و انجام واکسیناسیون، ضدعفونی، آموزش و ترویج تعداد کانون های بیماریهای دامی استان همدان در هفت ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۰ کاهش ۶۳ درصدی داشته است.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون در استان همدان بیش از هفت میلیون نوبت سردام تحت پوشش واکسیناسیون آبله،شاربن، بروسلوز،تب برفکی، هاری، طاعون نشخوارکنندگان کوچک (ppr) لمپی اسکین قرار گرفته است که این دام‌ها در راستای مقابله با شیوع احتمالی بیماری‌های دامی ایمن سازی شده اند.

رسولی تصریح کرد: باتوجه به بروز خشکسالی و طبق برنامه های سازمان دامپزشکی عملیات سمپاشی برعلیه بندپایان، به مساحت تقریبی ۶۲۸ هزار مترمربع جایگاه دام و بیش از ۱۹۳ هزار رأس دام سبک و سنگین نیز مورد سمپاشی قرار گرفته و در حال حاضر هیچ بیماری جدی در حوزه دام در استان مشاهده یا گزارش نشده است.

کد خبر: ۱۸۴٬۹۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha