۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۶
صدور گواهینامه فنی برای کمتر از ۳۰ درصد کارخانه های تولید آسفالت| تولید یک تن تراشه در سال
سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اعلام کرد

صدور گواهینامه فنی برای کمتر از ۳۰ درصد کارخانه های تولید آسفالت| تولید یک تن تراشه در سال

حیدری، سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه از ۱۱۰۰ کارخانه تولید آسفالت در کشور ۲۵۰ کارخانه گواهینامه فنی دریافت کرده اند گفت: کیفیت دادن به قیر و آسفالت باید تقویت شود.

بازار؛ گروه راه و مسکن: محمد مهدی حیدری در چهاردهمین همایشگاه و نمایشگاه قیر، آسفالت و ماشین‌آلات سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه از سال ۹۲ تلاش‌های زیادی در جهت روسازی راه‌ها و کیفیت دادن به قیر و آسفالت انجام شده است گفت: ارایه گواهینامه فنی و اجباری شدن گواهینامه فنی برای خرید آسفالت از کارخانجات تولید آسفالتی که گواهینامه فنی از مرکز تحقیقات را دریافت کرده‌اند اتفاق مثبتی بود که در سال‌های گذشته رخ داد.

۱۱۰۰ کارخانه تولید آسفالت در کشور وجود دارد که برای ۲۵۰ کارخانه تولید آسفالت گواهینامه فنی توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی صادر شده است

حیدری ادامه داد: در حال حاضر ۱۱۰۰ کارخانه تولید آسفالت در کشور وجود دارد که برای ۲۵۰ کارخانه تولید آسفالت گواهینامه فنی توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی صادر شده است. به هر صورت به نظر می رسد اتفاق‌نظر مسئولان و فعالان بخش خصوصی بر کیفیت دادن به شبکه حمل و نقل کشور، نگهداری و تعمیرات می تواند در آینده بسیار موثر واقع شود که البته کافی نیست و باید تکمیل و تقویت شود.

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به تدوین الزامات حمل قیر با تانکرهای دوجداره با کمک صنعت، تهیه نقشه پهنه‌بندی قیر علمکردی، تدوین نشریات و برگزاری همایش‌های متعدد قیر، آسفالت و ماشین‌آلات از سال ۱۳۹۲ تاکنون در مرکز تحقیقات اشاره کرد و ادامه داد: طراحی سامانه PMS با کمک شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از دیگر کارهایی است که مرکز تحقیقات در سال‌های گذشته انجام داد.

برای رسیدن به نقطه مطلوب در تولید قیر و آسفالت هنوز راه زیادی داریم، بنابراین با اتکا به دانش فنی می توانیم کیفیت آسفالت را ارتقا بدهیم و به سطح مناسبی برسانیم

حیدری با اشاره به تشکیل کارگروه ارزیابی کارخانجات تولید قیر با همکاری بنیاد مسکن، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل و سازمان راهداری اشاره کرد و خاطر نشان کرد: برای رسیدن به نقطه مطلوب در تولید قیر و آسفالت هنوز راه زیادی داریم، بنابراین با اتکا به دانش فنی می توانیم کیفیت آسفالت را ارتقا بدهیم و به سطح مناسبی برسانیم.

سالانه در کشور حدود یک تن تراشه آسفالت تولید می‌شود که البته می‌توان آن را به چرخه تولید برگرداند بنابراین با تدوین دستورالعمل تراشه آسفالت در همکاری با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای می توانیم به این هدف برسیم

وی افزود: سالانه در کشور حدود یک تن تراشه آسفالت تولید می‌شود که البته می‌توان آن را به چرخه تولید برگرداند بنابراین با تدوین دستورالعمل تراشه آسفالت در همکاری با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای می توانیم به این هدف برسیم. تدوین این دستورالعمل در حال اتمام است.

کد خبر: ۱۸۴٬۹۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha