۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۹
نارضایتی اروپا از بهای گاز وارداتی از آمریکا

نارضایتی اروپا از بهای گاز وارداتی از آمریکا

همزمان با نارضایتی کشورهای عضو اتحادیه اروپا از بهای زیاد گاز وارداتی از آمریکا، تورم باعث تشدید بحران اقتصادی و اجتماعی در این کشورها شده است.

به گزارش بازار، همزمان با نارضایتی کشورهای عضو اتحادیه اروپا از بهای زیاد گاز وارداتی از آمریکا، تورم باعث تشدید بحران اقتصادی و اجتماعی در این کشورها شده است.

واردات گاز طبیعی مایع (LNG) از آمریکا هزینه زیادی روی دست اتحادیه اروپا گذاشته است و رهبران اروپایی در جستجوی توافق‌های بهتر هستند. وزرای تجارت کشورهای عضو اتحادیه اروپا دوشنبه دیدار کردند و آن‌ها هم از قانون کاهش تورم که جو بایدن به تصویب رسانده است خشنود نبودند. طبق این قانون تولید کنندگان آمریکایی از دولت فدرال کمک دریافت می‌کنند و این مساله به ضرر خودروسازان اروپایی است.

جوزف سیکلا، وزیر تجارت جمهوری چک: رُک می‌گویم. به نظرم شیوه‌ای که ارائه شد از دید اتحادیه اروپا پذیرفتنی نیست.

علت همه مشکلات تحریم‌های غرب ضد روسیه است. تورم قابل مدیریت نیست. از کمیسیون اروپا پرسیدم چرا برای برقراری صلح در اوکراین تلاش نمی‌شود.

پس از خروج روسیه از توافقی که با مشارکت سازمان ملل برای تسهیل صادرات غله از اوکراین منعقد شده بود، وزرای تجارت اتحادیه اروپا روسیه را متهم می‌کنند از غذا برای دستیابی به اهداف سیاسی نظامی سوء استفاده می‌کند. روسیه پس از حملات پهپادی شنبه به ناوگانش در دریای سیاه نزدیک سواستوپل، توافق صادرات آزادانه غله از اوکراین را ملغی کرد. مسکو کی یف را متهم می‌کند با کمک کارشناسان انگلیسی حملات را اجرا کرده است. تورم در منطقه پولی یورو به رقم بی سابقه ۱۰.۷ درصد رسیده است و مردم از رهبران اروپایی می‌خواهند با بحران اجتماعی که روز به روز شدیدتر می‌شود، مقابله کنند.

کد خبر: ۱۸۴٬۹۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha