۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
میانگین برداشت مرکبات مازندران به ۳۵ تن در هکتار رسید
در گفتگو با بازار؛

میانگین برداشت مرکبات مازندران به ۳۵ تن در هکتار رسید

ساری- شعبانی، مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران با اشاره به افزایش میانگین برداشت مرکبات در هکتار میزان را ۳۵ تن اعلام کرد.

محمدرضا شعبانی در گفتگو با خبرنگار بازار اشاره به تشکیل کمیته ویژه برای مقابله با رنگ آوری و سبززدایی مرکبات گفت: میزان تولید مرکبات مازندران سه میلیون تن است و برخی قصد دارند با برداشت زودهنگام میوه را به بازار برسانند که تخلف است.

وی با عنوان این که برخی مسئولان بدون اطلاع از برداشت زودهنگام حمایت می کنند، تصریح کرد: وقتی میوه رنگ می شود مصرف کننده آن را به عنوان میوه آبدار و رسیده خریداری می کند و بعد دلزده می شود.

وی با بیان این که زمانی قیمت میوه تامسون شمال گرانتر از پرتقال جنوب بود و اکنون برعکس شد، گفت: این ناشی از آن است که هنوز سورتینگ به آن مناطق نرفته است و باغداران آن معتقدند میوه باید برای برداشت رسیده شود.

شعبانی تصریح کرد: در مازندران با راه اندازی سورتینگ ها، کار سبززدایی و رنگ افزایی رواج یافت و زمانی پشت نیسان ها نوشته می شد تامسون شیرین و آبدار شمال و اکنون باید چند قسم نیز به آن اضافه کنیم تا مصرف کننده باور کند.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران با عنوان این که اکنون فصل برداشت نارنگی است و پس از پایان برداشت باید به سراغ پرتقال برویم، گفت: فرهنگ سازی برای جلوگیری از برداشت زودهنگام مرکبات لازم است.

وی گرانی کود، سم و هزینه کارگر را از جمله را لازم دانست و گفت: اکنون میانگین برداشت به ۳۵ تن در هکتار رسید و اگر آن را به ۶۰ تن برسانیم دیگر نیازمند به افزایش قیمت نداریم و اگر مرکبات را کیلویی هفت هزار تومان بفروشیم ۲۸۰ میلیارد تومان درآمد اقتصادی خواهد داشت.

کد خبر: ۱۸۴٬۹۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha