۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱
لزوم اجرای طرح‌های فشارافزایی برای مقابله با افت فشار مخزن پارس جنوبی
نماینده دشتستان در گفت‌وگو با بازار؛

لزوم اجرای طرح‌های فشارافزایی برای مقابله با افت فشار مخزن پارس جنوبی

بوشهر- رضایی نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی بر لزوم اجرای طرح‌های فشارافزایی برای مقابله با افت فشار مخزن در منطقه پارس جنوبی تاکید کرد.

ابراهیم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت بالایی در حوزه انرژی است و پارس جنوبی یک منطقه استراتژیک و تاثیرگذار در خاورمیانه است.

وی افزود: در سال‌های اخیر با تکیه بر توان متخصصان داخلی شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی در پارس جنوبی بوده‌ایم و اکنون ۷۰ درصد گاز کشور را تامین می‌کند.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی با هشدار نسبت به افت فشار مخازن پارس جنوبی خاطر نشان کرد: بدلیل برداشت گاز، شاهد کاهش ذخایر و پایین آمدن فشار مخازن هستیم که در سال‌های آینده یک چالش خطرناک است.

رضائی تصریح کرد: بر اساس برآوردها و کارشناسی‌های صورت گرفته، اجرای طرح‌های فشارافزایی در پارس جنوبی نیازمند ۲۰ میلیارد دلار اعتبار است و از وزارت نفت می‌خواهیم به طور جدی ورود کند.

وی اضافه کرد: ناترازی گاز در زمینه تولید و مصرف، چالش آینده کشور است و می‌تواند در گازرسانی به کشور و صادرات گاز و همچنین گازرسانی به صنایع و ... اختلال ایحاد کند که باید با سرمایه‌گذاری لازم، از افت فشار جلوگیری کنیم.

کد خبر: ۱۸۴٬۸۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha