۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷
پای مرغ به استانداری مازندران کشیده شد/ صادرات گزینه حل مشکلات
در ستاد تنظیم بازار مازندران مطرح شد

پای مرغ به استانداری مازندران کشیده شد/ صادرات گزینه حل مشکلات

ساری - وضعیت نابسامان، پای مرغ را به استانداری مازندران کشاند تا برای حل مشکلات فراروی نظیر کمبود نهاده ها، قیمت تولید و کمبود سردخانه تصمیم گیری شود.

به گزارش بازار، سالانه ۲۵۰ هزار تن مرغ در مازندران تولید می شود که ۱۱ درصد تولیدات کشور را به خود اختصاص داده است و با شیوع کرونا، ناهمخوانی تولید و تقاضا برای خرید سبب شده تا مرغداران با چالش های زیادی مواجه شوند.

از سوی دیگر معضل اضافه وزن مرغ ها و قیمت پایین فروش آن، مشکلات فراروی مرغداران استان را مضاعف کرده است، از این رو متولیان ستاد تنظیم بازار استان ظهر شنبه در سالن جلسات استانداری به بررسی مشکلات و مسائل فراروی صنعت مرغداری پرداختند.

سید محمد جعفری مدیرکل پشتیبانی امور دام مازندران با بیان اینکه هیچ مشکلی برای خرید و تامین مرغ در بازار نداریم، گفت: ما جلوی خرید و تحویل مرغ را نگرفتیم اما شب گذشته فقط ۳۵ تن مرغ به ما از سوی اتحادیه مرغداران تحویل شده است.

وی با اشاره به مشکل افزایش وزن مرغ، درباره قیمت آن گفت: مشکل قیمت را باید در جای دیگر نظیر بازار فروش تهران جستجو کرد و امروز نرخ مرغ در این بازار ۹ هزار و ۴۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم است.

کشتارگاه مناسب ذخیره سازی نیاز است

وی با بیان اینکه محدودیتی برای خرید مرغ از تولیدکنندگان نداریم، نبود کشتارگاه مناسب ذخیره سازی را از دیگر دغدغه ها برشمرد و گفت: اگر یک سردخانه سه هزار تنی با ما قرارداد ببندد تمام مشکلات موجود برای خرید شبانه و ماهانه حل می شود.

مدیرکل پشتیبانی امور دام مازندران با بیان اینکه هفت هزار تن مرغ در سردخانه ها وجود دارد، گفت: طی دو ماه گذشته شش هزار تن مرغ از مرغداران استان خریداری شده است.

حسن خیریان پور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با اشاره به مشکلات بازار مرغ گفت: بخشی از مشکلات استانی و برخی کشوری است که باید در سطح ملی تصمیم گیری شود.

وی درباره تامین نهاده های دامی گفت:درباره تامین نهاده ها، طبق دستوری که رئیس جمهور برای گمرک صادر کردند، مقرر شد نسبت نگهداری ۲۰ درصد از نهاده ها در محل گمرک و آزادسازی ۸۰ درصد محموله ها اقدام شود.

وی ادامه داد: همچنین طی نامه ای درخواست کردیم، نسبت به نگهداری ۲۰ درصد نهاده ها اقدام شود که تاکنون چنین مسئله ای صورت نگرفته است.

صادرات مرغ مورد توجه قرار گیرد

عبدالله مهاجر رئیس اتاق بازرگانی مازندران نیز، صادرات را راهکار اساسی رفع مشکلات فراروی صنعت مرغ بیان کرد و گفت: باید به فکر صادرات تولیدات باشیم.

وی افزود: در حال حاضر قیمت ها با یکدیگر همخوانی ندارد و باید با تولید مرغ و صادرات آن برای حل مشکلات فراروی گام برداریم.

حسینقلی قوانلو رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز با بیان اینکه مرغ با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی وارد می شود، تصریح کرد: اگر با ارز آزاد واردات صورت گیرد هرچقدر صادرات انجام دهیم مشکلی وجود ندارد.

کد خبر: ۱۸٬۴۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha