۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱
تحویل ۲۸۹ هزار خودرو به مشتریان سایپا
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا خبر داد

تحویل ۲۸۹ هزار خودرو به مشتریان سایپا

­تیموری، مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا از تحویل ۲۸۹ هزار خودرو به مشتریان این گروه از ابتدای سال تا کنون خبر داد.

به گزارش بازار، محمد علی تیموری در هفدهمین نمایشگاه قطعات و مجموعه‌های خودروی تهران در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: در ۵ ماهه اخیر تولید روزانه در گروه خودروی سازی ساپپا حالت عادی داشته به گونه‌ای که تولید با بالاترین ظرفیت و با بهره وری ۹۸ درصد، انجام می‌شود.

وی گفت: از ابتدای امسال تا کنون به غیر از ۲۸۹ هزار خودرویی که تحویل مشتری شده است ۵۵ هزار خودرو هم تکمیل شده که ۴۰ هزار دستگاه پلاک شده و در فرایند تحویل مشتری است، اما به دلیل زیر ساخت‌های حمل و نقل جاده ای، تحویل آن با تاخیر مواجه شده است.

مدیر عامل سایپا گفت: حجم بازار لوزام یدکی در ایران بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در سال است که سهم سایپا کمتر از ۲ هزار مییارد تومان بوده امسال هدف گذاری کردیم سهم بازار را به بیش از ۷ هزار میلیارد تومان برسانیم و هدف اصلی عرضه کالا و قطعات استاندارد به بازار و جلوگیری از ورود کالای قاچاق بی کفیت است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۲۶ میلیون خودرو در جاده‌های کشور تردد دارند افزود: از این تعداد فقط ۲ میلیون خودرو در فرایند ضمانتامه قرار دارند و با بهره مندی از شبکه خدمات پس از فروش از لوازم یدکی و قطعات استاندارد استفاده می‌کنند، اما مالکان ۲۴ میلیون خودرو به دلیل نداشتن دانش کافی از قطعات بی کیفیت استفاده می‌کنند که می‌تواند منجر به ناایمن شدن خودرو شود.

مدیر عامل گروه خودروسای ساپیا گفت: هدفگذاری کردیم ۲۰ هزار میلیارد تومان لوازم یدکی با کیفیت و با قیمت مناسب تامین و به بازار عرضه کنیم تا از وورد کالای قاچاق جلوگیری شود.

تیموری افزود: با تلاش قطعه سازان امسال سقف جدیدی در تولید قطعات ثبت شده است.

وی افزود: تولیدات سایپا، یه هیچ عنوان مونتاری یا وارداتی نیست بلکه همه خودروها با ساخت داخل بیش از ۹۰ درصدی توسط زنجیره قطعه سازی داخلی تامین می‌شود.

تیموری اضافه کرد: در طرحِ راهبردیِ هم افزاییِ دو خودروساز، ا قطعه سازی را با ایران خودرو به صورت مشترک انجام می‌دهیم تا بتوایم سربارهای قطعه سازان را کاهش دهیم.

کد خبر: ۱۸۴٬۸۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha