۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷
مردم از گرانی افسارگسیخته به ستوه آمده‌اند| قرعه‌کشی خودرو توهین مسلم به شعور مردم ایران است
نماینده مردم نیشابور در مجلس:

مردم از گرانی افسارگسیخته به ستوه آمده‌اند| قرعه‌کشی خودرو توهین مسلم به شعور مردم ایران است

نماینده مردم نیشابور در مجلس با تأکید بر اینکه قرعه‌کشی خودرو توهین مسلم به شعور مردم ایران است، گفت: مردم از گرانی افسارگسیخته به ستوه آمده‌اند.

به گزارش بازار، هاجر چنارانی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۱۰ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با استیضاح سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برخی از نمایندگان مجلس از بدو ورود گزینه ۲ را اعلام می‌کنند لذا باید مشخص شود این ۲ از کجا آمده است؛ از تماس‌های دیشب و فشارهای بسیار به نمایندگان و لابی‌های مکرر!

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور اظهار کرد: شما امید میلیون‌ها ایرانی بوده و هستید؛ آن روز که انتخاب شدید سنگینی مسئولیتتان را درک کردید و در جلب اعتماد ایرانیانی که از گرفتاری سنگینی اقتصادی و نگرانی‌های ناشی از کرونا و هزاران هزار درد دیگر اما پای صندوق آمدند و پای هزار امید و آرزو ایستادند تا نمایش کارآمدی و مبارزه همه جانبه با فساد و رسیدگی عاجل به مشکلات خلق‌الله را در این دولت و در قامت بزرگمردان اجرایی همچون شما ببینند.

وی ادامه داد: هزاران هزار بارقه امید و نگاه‌های منتظر، منتظر تصمیم سریع‌الاجابه شما است تا زندگی‌های زیادی که به خاک سیاه نشسته، اوضاع بد اقتصادی، شرایط سخت بورس، سفره‌های آب رفته مردم، مسکن، صنعت و کلاف سردرگم ماجراهای خودرو و جالب‌تر اینکه بازاری که نه تولیدکننده و نه مصرف‌کننده و نه میلیون‌ها سهامدار مرتبط در این حوزه رضایت ندارند.

چنارانی خطاب به نمایندگان تصریح کرد: شما همگی در نطق‌ها و تذکرات کتبی و شفاهی روزانه درد مردم هر کوی و برزن را در مجلس بازگو می‌کنید؛ مجدداً افتخار می‌کنیم مجلسی که مقام معظم رهبری به عنوان انقلابی‌ترین مجلس پس از انقلاب از آن یاد کرد و معظم له تک تک نمایندگان مردم را خطاب کردند؛ مجلسی که در آن شاهد حضور نمایندگان، جوانان پرانگیزه، با ایمان، تحصیلکرده و کارآمد در کنار شماری از مدیران انقلابی و دارای سوابق اجرایی و نیز شماری از پیشکسوتان دارای سابقه نمایندگی هستیم؛ ایشان مجلس یازدهم را به مجلسی بسیار خوب و امیدبخش خطاب کردند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: شخصی سقف خانه اش ترک برداشت، وی به همسرش گفت بهار و تابستان آمد چه زمانی می‌خواهی سقف خانه را تعمیر کنی؟ پاییز آمد، اولین باران پاییزی سقف خانه اش را خراب کرد؛ سخنان فاطمی امین در روز رأی اعتماد را چندین بار گوش کردم و وی بیش از ۲۰ بار تأکید کرد که ان شاء الله درستش می‌کنیم. بهار و تابستان به پایان آمده و پاییز سخت و سرد از راه رسیده است لذا نباید منتظر ماند و بی‌تدبیری کرد. باید برای خرابی سقف منزل مردم تدبیر کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر صمت اظهار کرد: آقای وزیر دوران ان شاء الله و ماشاء الله تمام شده است، مردم بعد از یک سال می‌خواهند عمل و اقدامی از شما ببینند؛ آن‌گونه شما از رشد اقتصادی و رسیدن به عرض صحبت کردید که باورمان شد اما مردم کار و اقدام انقلابی می‌خواهند، مردم از گرانی افسارگسیخته به ستوه آمده‌اند، قیمت مصالح ساختمانی و خوار و بار لحظه به لحظه بالا رفته و بازار کاملا رها شده است.

وی گفت: آقای وزیر خبر دارید کارخانه لاستیک، لاستیک‌های زیادی را دپو کرده تا گران‌تر بفروشند؟ مشکلات اصلی کامیون‌داران این مرز و بوم دقیقا همین موضوع است.

چنارانی تصریح کرد: در حوزه تورم عنوان کردید بعد از یک سال به نصف سال قبل می‌رسد، اما می‌توانید پاسخ دهید زیرا پاسخ هیچ کنترل نشده و روند صعودی به خود گرفته است؛ در واقع این رویه بیانگر ناتوانی در حوزه کنترل بازار است.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر صمت بیان کرد: مدیران وزارتخانه شما پشت تریبون خوب حرف می‌زنند و استدلال روی کاغذشان عالی است اما در عمل برنامه‌ای برای کنترل بازار ندارند، آقای وزیر سه ماه طول کشید استیضاحتان از کشوها خارج و به صحن مجلس برسد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خطاب به نمایندگان اظهار کرد: فقط ۶ ماه دیگر برای ارائه گزارش به مردم فرصت دارید؛ آنچه امروز در کف بازار می‌بینید متأسفانه بیانگر نارضایتی مردم است که ۳۰ درصد آن به وزارت صمت بازمی‌گردد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خطاب به وزیر صمت گفت: باید از شما و تیم‌تان تقدیر کرد زیرا بعد از کسب رأی اعتماد از مجلس و با توجه به دغدغه‌های مردم و رهبری بلافاصله کارهای اساسی در حوزه خودرو انجام دادید از جمله افزایش قیمت خودروهایی که بیشتر ارابه مرگ هستند تا خودرو و این در حالی است که طبق آمار می توان مشاهده کرد کشته سالیانه و مصدومان سوانح چقدر است؛ جالب است برای به دست آوردن ارابه مرگ هزاران بلا سر مردم می‌آید. قرعه‌کشی توهین مسلم به شعور مردم ایران است و روش آن نیز غلط بوده و عادلانه نیست.

وی گفت: آرزو داریم روزی در دست هر ایرانی فقط یک کارت باشد و با همان یک کارت تمام خدمات ارائه شود اما امروز متأسفانه در یک خانواده سه خودرو وجود دارد و افراد برای اعضای دیگر نیز اقدام به ثبت‌نام خودرو می‌کنند و این در حالی است که در برخی از خانواده‌ها حتی یک چرخ نیز ندارند چه برسد به دوچرخه و اقدام به ثبت‌نام خودرو می‌کنند که هیچ‌گاه به نام آنها قرعه‌ای خارج نمی‌شود.

چنارانی اظهار کرد: مجلس امروز باید فریاد بزند، انحصار خودروسازی و استانداردهای جهانی دو موضوع مهم است؛ در مجلس اجازه داده شد یکسری خودروها با استانداردهای روز دنیا وارد بازار شود؛ نمایندگان امروز مخالف رأی می‌دهند اما اگر از فردا به وزیر صمت تذکری داده شود مورد توجه قرار نمی‌گیرد لذا انحصار خودروسازی در کشور باید بشکند. آقای وزیر شما قدرت اجرایی دارید و می‌دانید چه مافیای پشت واردات خودرو وجود دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر صمت گفت: به عنوان رئیس فراکسیون نمایشگاه‌ها می‌گویم امیرکبیر در سال ۱۸۵۱ در اولین نمایشگاه لندن برای ایران ۹۲ متر غرفه گرفت اما امروز این پست توسط وزیر به روابط عمومی خندوانه داده شده است، خدایا از امیرکبیر به روابط عمومی خندوانه رسیده‌ایم، این چه وضعی است.

کد خبر: ۱۸۴٬۷۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha