۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱
رویداد سرمایه گذاری توانا برگزار می شود

رویداد سرمایه گذاری توانا برگزار می شود

توانا، اولین رویداد فصلی سرمایه‌ گذاری در حوزه نوآوری اجتماعی با هدف شناسایی و سرمایه‌ گذاری روی استارتاپ‌ ها و مجموعه‌ های فعال در این حیطه سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ برگزار می‌ شود.

به گزارش بازار، رویداد سرمایه ‌گذاری پاییزه توانا، اولین رویداد تخصصی سرمایه ‌گذاری در حوزه نوآوری اجتماعی است، که با هدف شناسایی ایده‌ ها، تیم‌ ها و سرمایه ‌گذاری بر استارتاپ ‌ها و مجموعه‌ های فعال در حیطه ‌ی موضوع رویداد، ۱۰ آبان ماه سال جاری با همکاری مشترک بنیاد احسان، پلتفورم ۱۰۰ استارتاپ و خانه خلاق و مرکز نوآوری قوه مقننه برگزار خواهد شد.

موضوع اختصاصی این رویداد، راهکارهای‌ توانمند سازی و افزایش اثر بخشی جریان ‌ها و گروه‌ های اجتماعی و مردمی است. در رویداد سرمایه‌ گذاری پاییزه توانا، تیم‌ های پذیرش‌ شده علاوه ‌بر تلاش برای کسب تایید داوران و جذب سرمایه، امکان مشاوره با راهبران متخصص و شبکه‌ سازی با سایر فعالان اکوسیستم را خواهند داشت.

اهمیت نوآوری اجتماعی

گفتنی است عصر حاضر از یک سو شاهد افزایش رقابت بر سر دستیابی به منابع محدود بوده و از سوی دیگر، با پیچیدگی فزاینده‌ ی مسائل اجتماعی، زیست‌ محیطی و اقتصادی دست به گریبان است. در این بین، برای تضمین رشد بلند مدت و پایدار جامعه، بازار نوآوری بیش از پیش داغ شده است.

نوآوری انواع مختلفی دارد اما مطابق با دیدگاه متاخر صاحب‌ نظران، یکی از راه‌ های موثر و نوین پاسخ به نیازهای انسان، تحقق گونه‌ ای پویا از نوآوری در تمامی عرصه‌ها با نام نوآوری اجتماعی است. نوآوری اجتماعی شامل شیوه‌ ها، فرایند ها، خدمات و محصولاتی است که برای حل معضلات اجتماعی و بهبود زندگی بشر راهکار های مبتکرانه ارائه می‌ دهند؛ در واقع نوآوری اجتماعی نیاز ضروری زندگی امروزی است.

ضرورت این امر باعث شد تا بنیاد احسان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با کمک مجموعه ۱۰۰ استارت‌آپ برای برگزاری مجموعه رویدادهای تخصصی در زمینه نوآوری اجتماعی اقدام کند، تا بتوانند گامی موثر در راستای تحقق و ارتقای نوآوری اجتماعی در سطح کشور برداشته و زمینه رشد و تداوم استارتاپ‌ ها و مجموعه‌ های فعال در این حوزه را بیش از پیش فراهم آورند.

کد خبر: ۱۸۴٬۵۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha