جای خالی مرکز داوری برای حل و فصل اختلافات دانش بنیان ها
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مطرح کرد

جای خالی مرکز داوری برای حل و فصل اختلافات دانش بنیان ها

بابایی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت:‌ هنوز کارشناسان مالکیت معنوی و مرکز داوری برای حل و فصل اختلافات دانش بنیان ها نداریم.

به گزارش بازار، حسن بابایی در نشست با روسای پارک های علم و فناوری به نقش حمایتی مالکیت معنوی از اشتغال دانش بنیان اشاره کرد و افزود : در این حوزه در مرحله جنینی و ابتدای کار قرار داریم و هنوز به بلوغ لازم نرسیده ایم. با توجه به قانون دانش بنیان و تحقق شعار امسال مبنی بر تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین نیازمندیم در خیلی از حوزه ها به صورت جهشی کار کنیم.

وی گفت : بازدیدی که هم که از پارک های علم و فناوری داشتیم در همین راستا یعنی حمایت از تولید دانش بنیان بود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه در حوزه مالکیت فکری و معنوی نقایص فراوانی داریم افزود : قوانین ناسخ و منسوخ بسیاری در این حوزه وجود دارد اما با همین قوانین موجود نیز می توان کار کرد که در این خصوص نیاز هست تا دستاوردهای پژوهشی را تجاری سازی کنیم.

وی گفت : هنوز کارشناسان مالکیت معنوی تربیت نشده اند که ضرورت دارد در این حوزه به جد ورود کنیم و در کنار آن یک واحد (مرکز) داوری برای حل و فصل اختلافات به صورت تخصصی نیز ایجاد شود تا مشکلی در بحث حمایت از دانش بنیان ها نداشته باشیم. اکنون اگر کسی ادعا کند که حق اش در حوزه مالکیت معنوی تضییع شده چند سال طول می کشد تا به پرونده رسیدگی شود.

بابایی افزود : ما آمادگی داریم تفاهم نامه ای را با وزارت علوم و تحقیقات برای ارائه هرچه بهتر خدمات به دانشگاه ها منعقد کنیم تا با دانشگاههای که قابلیت فوق العاده را دارند برای حضور در بازارهای بین المللی نیاز به تجاری سازی دارند مورد حمایت قرار گیرند. تا اگر اختراعی در کشور ثبت می شود با رعایت حقوق مخترع زمینه تجاری سازی اختراع فراهم شود.

کد خبر: ۱۸۴٬۵۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha