۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۱
نبود آب پایدار معضل مزارع میگو گمیشان| حیات تولید وابسته به ایجاد زیرساخت است
یک فعال اقتصادی:

نبود آب پایدار معضل مزارع میگو گمیشان| حیات تولید وابسته به ایجاد زیرساخت است

گرگان_ دیانی، مدیرعامل شرکت شیل آبزی گلستان از نبود آب پایدار در مزارع میگو گمیشان خبرداد و گفت: برای اینکه واحدهای تولیدی به حیات خود ادامه دهند باید زیرساخت ها به درستی ایجاد شود.

حسن علی دیانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: برای آبرسانی به مزارع میگو، روزانه بیش از ۵۰ تانکر آب در حال خدمت رسانی هستند که این شرایط پرورش را برای تولیدکنندگان قدری دشوار می کند.

مدیرعامل شرکت شیل آبزی با بیان اینکه در مزارع میگو گلستان بیش از دو هزار نفر مشغول به کار هستند، افزود: برای اینکه واحدهای تولیدی به حیات خود ادامه دهند باید زیرساخت ها به درستی ایجاد شود.
دیانی بیان کرد: گلستان مستعد ایجا مراکز متعدد پرورش آبزیان و میگو است اما در ابتدا باید شرایط را برای سرمایه گذار مهیا کرد تا با خیالی آسوده فعالیت کند.
وی ادامه داد: نیاز است جهت ایجاد کانال های آب رسانی به تمام مزارع ها سرمایه گذاری انجام شود تا آب مورد نیاز مزارع تامین شود.
دیانی ضمن بیان این نکته که پرورش میگو ارزش افزوده مناسبی برای استان دارد، یادآور شد: بیش از ۸۰ درصد میگو تولید شده در استان به خارج کشور صادر می شود.
به گفته وی، میگو بیشتر در شهرستان های جنوب کشور مصرف می شود زیرا شناخت از این محصول مفید در آن مناطق بیشتر است ضمن اینکه ذائقه آنها هم به این نوع تغذیه ها عادت دارد.
دیانی ضمن اشاره به اینکه در استان هفت واحد فرآوری میگو مشغول به فعالیت هستند، افزود: در حال حاضر یک واحد دیگر فرآوری میگو در سال آینده احداث خواهد شد.

کد خبر: ۱۸۴٬۴۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha