۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
۶۰۰۰ نفر زنجانی مشمول بیمه بیکاری شدند
مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی زنجان:

۶۰۰۰ نفر زنجانی مشمول بیمه بیکاری شدند

زنجان - مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی زنجان با بیان اینکه بیش از شش هزار و ۵۳۲ نفر از استان در سامانه بیکاری ثبت نام کردند، گفت: از این تعداد شش هزار و یک نفر مشمول بیمه بیکاری شدند. 

 محمد رضا یوسفی در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به اینکه به واسطه شیوع ویروس کرونا در زنجان و نیز جلوگیری از شیوع این ویروس، برخی از کسب و کارها در استانتعطیل شده است، گفت: به واسطه همین تعطیلی‌ها، سامانه ثبت‌نام بیمه بیکاری راه‌اندازی شده است. 

وی اظهار کرد: تاکنون بیش از شش هزار و ۵۳۲ نفر در استان زنجان در سامانه بیکاری ثبت نام کردند که از این تعداد شش هزار و یک نفر مشمول بیمه بیکاری شدند. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان گفت: از این تعداد بیش از دو هزارنفر در بخش صنعت، سه هزار و ۱۳۵ نفر خدمات، ۴۷ نفر کشاورزی ومابقی هم سایر بخش ها بوده است. 

یوسفی تاکید کرد: شهرستان زنجان بیشترین ثبت نام در سامانه بیکاری را به خود اختصاص داده و کمترین ثبت نام کنندگان هم مربوط به شهرستان های ایجرود و  ماهنشان است. 

وی افزود: دولت برای اینکه بتواند هزینه کارگران بیکار شده را پرداخت کند، اعتباری بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان پیش‌بینی کرده و این ثبت‌نام در سایت مذکور به صورت غیرحضوری انجام می‌شود و همچنان ادامه دارد. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان، از تامین اعتبار ۷۵ میلیارد تومانی دولت برای پرداخت به صاحبان مشاغل آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا خبر داد وگفت: اعتبار مذکور به دو شکل ۱۲ میلیون و ۱۶ میلیون تومان به ترتیب به کارفرمایانی که کارگران خود را تعدیل نکرده‌اند و کارفرمایانی که بنا به توصیه دولت اقدام به تعطیلی واحد خود کرده‌اند، پرداخت می شود. 

یوسفی افزود: دولت به واحدهای تولیدی زنجان که به علت شیوع بیماری کرونا تعدیل نیرو داشتند تسهیلات پرداخت می کند.

کد خبر: ۱۸٬۴۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha