۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۵
قدردانی از زحمات معلمان مهرآفرین در قالب حذف شرط شرکت در آزمون مجدد استخدامی
عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان در مجلس مطرح کرد

قدردانی از زحمات معلمان مهرآفرین در قالب حذف شرط شرکت در آزمون مجدد استخدامی

نماینده مردم در مجلس، از اقدام مجلس در جهت شمولیت معلمان مهرآفرین در نظام رتبه‌بندی بدون نیاز به شرکت در آزمون مجدد استخدامی به عنوان حرکتی در راستای برقراری عدالت آموزشی یاد کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عبدالناصر درخشان، از اقدام مجلس برای تعیین تکلیف معلمان مهرآفرین به عنوان گامی اساسی در جهت حمایت از این قشر و ارتقا حوزه آموزشی یاد کرد و افزود: امروز نمایندگان مجلس در جریان بررسی جزئیات لایحه اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری، کلیه معلمان طرح مهرآفرین را نیز مشمول قانون رتبه‌بندی دانستند که بدون نیاز به شرکت در آزمون مجدد از مزایای این بخش بهره‌مند شده و وزارت آموزش و پرورش را ملزم به صدور کد شناسه از اول مهر ۱۴۰۱ برای آنها کردند.

نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، راسک، بمپور، دلگان، فنوج، لاشار، بنت، آشار و آهوران در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بنده پیش از این در قالب دو سوال از وزیر آموزش و پرورش خواستار تسریع در اصلاح آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان و مشمولیت مستخدمین طرح مهرآفرین در آن شده بودم چرا که این معلمان بعد از گذشت بیش از ۱۰ سال از اجرای این طرح هنوز وضعیت استخدامی مشخصی نداشته و آموزش و پرورش نیز ابتدا در اقدامی ناعادلانه آنها را از اجرای طرح رتبه‌بندی کنار گذاشته بود سپس بهره‌مندی آنها از این امتیاز را منوط به شرکت در آزمون استخدامی کرده بود که با استناد به تبصره ۲ ماده ۴۶ قانون دستگاه‌های اجرایی امری خلاف قانون محسوب می‌شد.

وی تصریح کرد: این معلمان جمعیتی ۶۳ هزار نفری را تشکیل می‌دهند که بر اساس ماده ۲۲۴ قانون برنامه پنجم توسعه و بند ۱۱۲ قانون بودجه ۹۱ کل کشور به عنوان آموزشیاران نهضت سوادآموزی از طریق شرکت در آزمون داخلی و گذراندن مراحل گزینش، دوره‌های ضمن خدمت زیر نظر آموزش و پرورش و بررسی کتب درسی آموزش و پرورش با ۶۰ ماه سابقه فعالیت بعد از جذب به صورت نیروهای خرید خدمات و قرارداد کارمعین در نهایت به پیمانی مهرآفرین تبدیل وضعیت شده بودند.

درخشان یادآور شد: با توجه به اینکه طرح مهرآفرین در ماه‌های آغازین فعالیت دولت یازدهم حذف شد این نیروها همچنان قراردادی باقی ماندند و این درحالی است که پیش از این قرار بود به رسمی آزمایشی تبدیل وضعیت شوند و این بلاتکلیفی تاکنون باقی مانده بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، خاطرنشان کرد: در نهایت به دنبال پیگیری‌های مستمری که داشتیم بند ۹ در لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان و بازنشستگان لشکری و کشوری لحاظ شده و امروز نیز در صحن علنی مجلس به تصویب رسید.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: مجلس با این اقدام، زحمات این ایثارگران مسیر آموزش که سال‌ها جاده‌ها و راه‌های ناهموار صعب‌العبور را به منظور ریشه کن کردن بیسوادی طی کرده بودند را ارج نهاد.

کد خبر: ۱۸۴٬۴۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ف IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
      0 0
      جناب دکتر درخشان نماینده ساعی وعزیز سیتان وبلوچستان زحمات شما را همه معلمان مهرافرین ارج مینهند ودست شما وهمه نمایندگان ومسولین ذیربط را که ب این دغدغه معلمان مهرافرین پایان دادتد میبوسند.عاقبت بخیر باشید