۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵
واردات سبب رکود بازار برنج پرمحصول شده است
در گفتگو با بازار؛

واردات سبب رکود بازار برنج پرمحصول شده است

آمل- یزدان پناه، مدیرعامل مرکز بین المللی تجارت برنج ایران گفت: افزایش تولید و واردات سبب شد تا برنج پرمحصول درحالت رکود قرار گیرد.

اسماعیل یزدان پناه در گفتگو با خبرنگار بازار مشخص نبودن قیمت در ابتدای برنج را از جمله دلایل رکورد بازار ذکر کرد و گفت: همچنین شرایط موجود در بازار سبب شد تا میزان معاملات آن کاهش یابد.

وی با اشاره به تولید ارقام پرمحصول و کیفی در استان افزود: وضعیت فروش برنج کیفی و محلی در استان خوب است اما رکود بیشتر در برنج پرمحصول دیده می شود و الزام دستگاه های دولتی برای خرید برنج پرمحصول می تواند بازار آن را رونق بخشد.

وی با اظهار این که کشاورزان از قیمت برنج های کیفی نظیر برنج طارم و هاشمی رضایت دارند، گفت: برنج پرمحصول به دلیل واردات برنج خارجی و افزایش تولید در حالت رکود قرار دارد.

مدیرعامل مرکز بین المللی تجارت برنج ایران با اشاره به راه اندازی بورس کالای کشاورزی و عرضه برنج فجر و طارم روی تابلوی بورس گفت: کشاورزان می توانند از این فرصت برای فروش محصولات خود در سراسر کشور استفاده کنند.

یزدان پناه قیمت برنج طارم را در کارخانه های شالیکوبی بین ۸۷ هزار تا ۹۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: پس از بوجاری، سورت و بسته بندی قیمت آن تا ۳۰ درصد افزایش می یابد.

کد خبر: ۱۸۴٬۳۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha