۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸
شهروندان در برف‌روبی کمک حال مدیریت شهری همدان باشند
شهردار همدان:

شهروندان در برف‌روبی کمک حال مدیریت شهری همدان باشند

همدان - شهردار همدان بابیان اینکه شهروندان در برف‌روبی کمک حال مدیریت شهری باشند، گفت: برف‌روبی و اجرای بهتر عملیات زمستانی نیازمند هماهنگی و همکاری شهروندان و شهرداری است.

به گزارش بازار و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری همدان، اولین جلسه برنامه ریزی و هماهنگی ستاد عملیات زمستانی با حضور شهردار و مدیران شهری برگزار شد.

شهردار همدان در این نشست ضمن تقدیر از زحمات مجموعه عوامل مدیریت شهری در زمستان سال گذشته عنوان کرد: برف‌روبی و اجرای بهتر عملیات زمستانی نیازمند هماهنگی و همکاری شهروندان و شهرداری است و لازم است مردم در پاکسازی معابر و برف‌روبی در کنار نیروهای شهرداری باشند.

سید مسعود حسینی با اشاره به اینکه توقع مردم از شهرداری همدان بالاست، افزود: همدان شهر خوبی است و افزایش رضایتمندی شهروندان در دستور شهرداری است و باید از تمام ظرفیت‌های موجود در سازمانهای شهرداری به نحو مطلوب بهره گرفته شود.

وی بر لزوم آمادگی همه جانبه در برف‌روبی تاکید کرد و اظهار داشت: شناسایی معابر مشکل ساز به ویژه در منطقه دو، بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی در عملیات زمستانی و نوع و محل استقرار ماشین آلات ضروری است.

حسینی حضور میدانی مدیران را در زمان برف‌روبی موثر ارزیابی کرد و گفت: آموزش شهروندی، استفاده از ظرفیت سامانه ۱۳۷ و تقویت نواحی باتوجه به شناختی که از نقاط مختلف شهر دارند در دستور کار قرار بگیرد.

شهردار همدان بر فرهنگ سازی جهت مشارکت مردم در زمان برف روبی تاکید کرد و افزود: سازمان فرهنگی و روابط عمومی با تولید و انتشار محتوای مناسب و برگزاری مسابقات فرهنگی و جشنواره های زمستانی می توانند در افزایش نشاط و شادابی شهروندان تاثیرگذاری خوبی داشته باشند.

شهردار همدان اذعان کرد: عملیات زمستانی و برفروبی جای ریسک ندارد و باید از تجربیات شهرداری‌های دیگر در زمینه برفروبی به ویژه پیاده راه‌ها و نقاط حساس مختلف شهر بهره گرفته شود.

وی با تاکید بر هماهنگی و همکاری بین مجموعه های مختلف شهرداری گفت: باید سازمانهای عمران و پسماند تقویت شوند که در این راستا برخی پروژه ها نظیر کبابیان و بازار پرندگان توسط سازمان عمران ساخته می شود.

وی با اشاره به اینکه باید سازمان پسماند از دو بعد تقویت شود، اظهار داشت: تزریق اعتبار خوب و اضافه کردن ماشین آلات توسط منابع و اوراق بانکی به صورت اقساطی می تواند کمبود این بخش را رفع کند و مناطق هم باید در این حوزه وارد شوند.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان نیز با اشاره به اینکه هر ساله در آبان ماه ستاد عملیات زمستانی برگزار می شود، اظهار کرد: امسال طبق برنامه ریزی ها و کارشناسی های صورت گرفته سعی شده نقشه راهی مناسب برای عملیات زمستانی تدارک دیده شود.

حامد جلیلوند گفت: دستورالعمل ها و اقدامات قبل از بارش شامل مطالعات پژوهشی، برگزاری مانورها و بررسی اخطارهای هواشناسی، آماده سازی ماشین آلات و نیروی انسانی، پاکسازی و لایروبی و آموزش شهروندی است.

جلیلوند خواستار کمک‌های مناطق به سازمان مدیریت پسماند شد و تصریح کرد: بهسازی ماشین آلات، تجهیز سوله ماسه و نمک از مهم‌ترین مباحثی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر: ۱۸۴٬۳۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • یک حقوقدان US ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      1 0
      چششششم. شماحضرات مسئول برید بخوابید مبادا خسته بشید یا (غافلگیر)بشید وسط زمستون برف بیاد
    • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
      1 0
      مگه قراره برف بیاد؟؟
    • پرسپولیس زلزله IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
      0 0
      آقای شهردار که کارمند بانک بودی شما تخلف کردی و حکم انفصال از خدمت برات صادر شده پس باید با شهرداری خداحافظی کنی و بری بشینی خونه چون بانک هم نمیتونی بری.