۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱
علوفه هیدروپونیک کشت آموزش تولید+ ساخت دستگاه

علوفه هیدروپونیک کشت آموزش تولید+ ساخت دستگاه

علوفه هیدروپونیک سینی علوفه هیدروپونیک آموزش کشت و فروش تجهیزات کشت همگی از پارامترهایی هستند که یک دامدار برای خوراک دام های خود به دنبال آن است.

به گزارش بازار، علوفه هیدروپونیک سینی علوفه هیدروپونیک آموزش کشت و فروش تجهیزات کشت همگی از پارامترهایی هستند که یک دامدار برای خوراک دام های خود به دنبال آن است.

در صورتی که تصمیم به تهیه دستگاه تولید علوفه دارید تا انتهای این متن همراه ما باشید. در ابتدا به بررسی تجهیزات مورد استفاده در دستگاه علوفه ساز می پردازیم.

دستگاه های علوفه ساز هیدروپونیک انواع مختلفی دارند و در این دستگاه ها طراحی و ساختار بسیار مهم است و صرفا به دنبال قفسه آبپاش نباید باشیم. مواردی همچون اپراتوری استاندارد، سینی های استاندارد عمکلرد صحیح از جمله پارامتر های مهم می باشند

سینی کشت علوفه هیدروپونیک

سینی کشت علوفه مهم ترین قسمت از یک دستگاه است و متاسفانه در بازار سینی های مشابه مورد استفاده قرار میگیرد که از نظر کارکرد و استاندارد بودن مورد تایید نیست.

سینی های موجود در بازار کف سوراخ دار و دارای ارتفاع کم هستند و در واقع این سینی ها، سینی علوفه هیدروپونیک نیستند بلکه سینی نشا برنج هستند که تحت عنوان سینی علوفه مورد استفاده قرار میگیرند. در حالی که سینی مخصوص علوفه دارای ارتفاع بالا و ۶ سانت و کف بدون سوراخ و دارای خروجی آب یک طرفه می باشند.

وجود خروجی آب یکطرفه باعث می شود که پسآب علوفه بر روی طبقات زیر و سایر سینی های علوفه هیدروپونیک نریزد و به این ترتیب آلودگی به سایر طبقات منتقل نمی شود و همچنین کنترل آبیاری مناسب تر خواهد شد.

چون فرض کنید که سینی ها دارای کف سوراخ دار باشند و اب از طبقات بالایی به طبقات پایینی بریزد در این صورت حجم اب موجود در طبقه اول وحشتناک خواهد شد.

علوفه هیدروپونیک کشت آموزش تولید+ ساخت دستگاه

یکی از اتفاقاتی بدی که برای علوفه می افتد ایجاد ترشیدگی در محصول است که به علت آبیاری زیاد بر روی علوفه  ایجاد می شود لذا با استفاده از سینی مخصوص علوفه می تواند حتی این مورد را نیز کاملا کنترل کرد.

 البته برخی افراد از این مدل سینی نشا یا کف سوراخ دار استفاده می کنند ولی کنترل ابیاری به آسانی سینی های مخصوص کشت علوفه و دارای خروجی یک طرفه نیست. به عبارتی می توان گفت که سری که درد نمی کند چرا دستمال ببندیم.

سینی علوفه نوین جوانه

سینی های مخصوص علوفه دارای ابعاد ۳۰ در ۶۰ و ارتفاع ۶ سانتی متر هستند، مزیت دیگر این مدل سینی علوفه هیدروپونیک این است که در صورت نیاز می توان خروجی را به طور کامل کور کرد و کشت شناور در آب را نیز ایجاد کرد.

یکی از لوازم بسیار مهم در راه اندازی سالن کشت علوفه هیدروپونیک سینی های کشت علوفه هستند. این سینی ها باید دارای ابعاد استاندارد ۳۰ در ۶۰ بوده و دارای زهکشی مناسبی باشند که آب اضافه به خوبی از آن خارج شود و اگر این خصوصیت را نداشته باشند، می تواند باعث قارچ و کپک در در سیستم کشت شود.

سینی علوفه تولید شده توسط مجموعه گروه نوین جوانه از استحکام بسیار بالا و با مواد ایده ال ساخته شده که تولید محصول ایده ال را در اختیار شما قرار میدهد.

قفسه کشت علوفه هیدروپونیک

در مورد قفسه ها در دستگاه تولید علوفه دقت داشته باشید که صرفا یک چهارچوب ساده که فقط سینی کشت بر روی آن قرار گیرد اصلا مناسب کار تولید نیست، در ساخت قفسه ها باید اصول فنی طراحی و اپراتوری در نظر گرفته شود که مواردی همچون اپراتوری استاندارد، نور دهی استاندارد و ابیاری استاندارد به خوبی انجام شود.

دقت داشته باشید جنس قفسه ها مهم است ولی نه به مهم بودن نوع طراحی، شما یک قطعه را از طلا هم بسازید ولی طراحی درستی نداشته باشد هیچ فایده ای نخواهد داشت. اگر مبنا ساختن یک قفسه ی معمولی باشد که خود خریدار بهتر از هر کسی می تواند ان را بسازد.

علوفه هیدروپونیک کشت آموزش تولید+ ساخت دستگاه

سیستم های تولید علوفه هیدروپونیک گروه نوین جوانه علاوه بر استفاده از آلومینیوم، طراحی کاملا استانداردی را بر روی قفسه ها پیاده سازی می کند که باعث شده مهم ترین اصل یعنی اپراتوری به بهترین شکل ممکن صورت گیرد و در کنار آن ابیاری و نور دهی کاملا اصولی را داشته باشیم.

تابلو برق دستگاه تولید علوفه

این قسمت به عنوان مغز سیستم به شمار می رود، تابلو برق می تواند انواع مختلفی داشته باشد ولی نکته مهم در یک تابلو برق فراوانی قطعات به کار رفته در آن است. حال فرض کنید به هر دلیل تابلو برق دستگاه تولید علوفه هیدروپونیک دچار ایراد شود در این حالت باید دائم یا به دنبال قطعه باشید و یا به دنبال فروشنده دستگاه.

اما اگر طراحی تابلو برق به صورت استاندارد باشد اول از همه هیچ خرابی در تابلو ایجاد نخواهد شد و دوما اینکه برای تهیه قطعه وابسته به فروشنده دستگاه نیستید که خواسته باشید التماس خواهش کنید سریع تر کار شما را انجام دهد.

تمام این موارد در تابلو برق های گروه نوین جوانه رعایت شده و این مسئله هم باعث ارامش خریدار شده و هم راحتی خیال فروشنده.

آموزش کشت علوفه هیدروپونیک

خوب رسیدیم به یکی دیگه از مهم ترین قسمت های دستگاه علوفه، این قسمت آنقدر مهم است که میتوان گفت اگر بهترین دستگاه دنیا را هم داشته باشید ولی اصول کشت را ندانید در واقع هیچ فایده ای نخواهد داشت.

آموزش اصولی یعنی بررسی بذر مناسب، مراقبت های پیش از کشت، مراقب های حین کشت، رعایت اصولی که باعث بهبود کیفیت رشد و کیفیت علوفه خواهد شد.

پس از نصب و راه اندازی دستگاه تولید علوفه هیدروپونیک لازم است که اپراتور با اصول اولیه اشنا شود تا بتواند بهترین محصول را در طول دوره کشت بدست آورد.

فروش دستگاه علوفه هیدروپونیک

دستگاه تولید علوفه هیدروپونیک امروزه به عنوان یکی از پر استفاده ترین سیستم های کشت در بین دامداران شده است چرا که با استفاده از این دستگاه می توانند به راحتی خورا ک مورد نیاز دام خود را تامین کنند.

با استفاده از این دستگاه به صورت روزانه خوراک تازه و مغذی در اختیار دام قرار میگیرد و به این ترتیب بازدهی و رشد دام بهبود قابل توجهی پیدا خواهد کرد.

سیستم علوفه ساز هیدروپونیک در دو مدل سالنی و کانتینری است، سیستم سالنی تحت عنوان دستگاه ثابت شناخته می شود و دستگاه کانتیری به عنوان دستگاه متحرک معرفی می شود.

اینکه شما کدام مدل را انتخاب کنید بستگی به شرایط شما دارد، دستگاه کانتینری برای کسی مناسب است که امکان جابه جایی داشته باشد و دستگاه ثابت برای کسی مناسب است که قصد جا به جایی ندارد و امکان ساخت سالن برای او وجود دارد.

گروه نوین جوانه انواع مختلف از دستگاه تولید علوفه هیدروپونیک  را تولید می کند و دامداران با توجه به شرایط خود و تعداد دام و میزان خوراک مورد نیاز می توانند یکی از این مدل ها را انتخاب کنند.

هر کدام از این دستگاه های تولید علوفه هیدروپونیک ابعاد مختلفی دارند و به طبع تعداد سینی علوفه هیدروپونیک که در این سیستم ها قرار میگیرد متغییر خواهد بود

دریافت مشاوره

به منظور اطلاع از نحوه ثبت سفارش و خرید و آموزش کشت می‌توانید با مشاورین مربوطه با این شماره ۰۹۱۹۳۵۳۵۵۸۴تماس حاصل فرمائید.

کد خبر: ۱۸۴٬۲۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha