۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۳
پایان آذر؛ آخرین مهلت ثبت درخواست برای واردات ماشین‌آلات معدنی
سرپرست دفتر بهره‌برداری معادن وزارت صمت اعلام کرد

پایان آذر؛ آخرین مهلت ثبت درخواست برای واردات ماشین‌آلات معدنی

سرپرست دفتر بهره‌برداری معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت در ابلاغیه‌ای مهلت ثبت درخواست ثبت سفارش برای واردات ماشین آلات معدنی را پایان آذر ماه اعلام کرد.

به گزارش بازار، در این ابلاغیه آمده است: با عنایت به ضرورت تامین ماشین‌آلات مورد نیاز بخش معدن، تقاضاهایی که بیش از صدور بخشنامه شماره ۶۰/۱۵۴۹۱۱ تاریخ ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ معاونت متبوع، توسط سازمان‌های استانی به این اداره کل ارجاع شد، به منظور تسریع در روند صدور مجوز، وفق فرآیند سابق مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار گرفته است؛ لذا مراتب در قالب فهرستی شامل معادن و میزان مجوز واردات تخصیص یافته به این معادن دوم آبان ۱۴۰۱ به ادارات کل صمت استانی ابلاغ شده است.

گفتنی است که تا پیش از این بخش معدن و فعالان این حوزه، از فرسودگی ناوگان ماشین‌آلات معدنی گلایه داشته و مشکلات آن‌ها به سبب تامین نشدن نیاز معادن به ماشین‌آلات طی سال‌های گذشته، انباشت شده و به مرحله هشدار رسیده است؛ لذا به مراتب خواستار رفع موانع وارادت در این بخش بوده‌اند و معتقدند که تولیدکنندگان داخلی توان کافی برای تامین نیاز داخل را ندارند.

براساس آمار، در چهارماهه نخست ۱۴۰۱ در مجموع حدود ۳۴.۵ میلیون دلار ماشین‌آلات معدنی تحت تعرفه از ۸ کشور وارد شده که بیشترین واردات با سهم حدود ۶۷ درصدی از مبدا امارات متحده عربی، صورت گرفته است.

کد خبر: ۱۸۴٬۱۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha