۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱
«زرشک و عناب» بورسی می شود
در گفتگو با بازار؛

«زرشک و عناب» بورسی می شود

آمل- فلاح، مدیر بازار مالی بورس کالای ایران با اشاره به بازارهای متفاوت در بورس کالا گفت: زرشک و عناب نیز در مرحله ورود به بورس است.

جواد فلاح در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به بورسی شدن برنج افزود: در معاملات بورس کالا این امکان فراهم می شود تا از طریق انبارهای مشخص شده و معتمد، کشاورز کالا را به انبار منتقل کند و انبار از نظر کیفی کالا را ارزیابی می کند.

وی ارائه قبض انبار را سبب صدور گواهی سپرده کالایی دانست و گفت: با صدور این قبض کشاورز می تواند برنج را مستقیم در کشور عرضه و مردم نیز می توانند کالا را به صورت مستقیم خریداری کند.

وی یادآور شد: کشاورز محصول را با قیمت مدنظر عرضه می کند و اگر خریدار حاضر به خرید بود معامله انجام می شود و اگر کشاورز مشتری بهتری خارج از بورس پیدا کرد، به راحتی می تواند محصول را با باطل کردن قبض انبار ازبورس خارج کند.

فلاح تصریح کرد: ورود و خروج به بازار بورس به راحتی انجام می شود و امن ترین بازار برای حذف واسطه ها است زیرا عرضه و تقاضا به صورت مستقیم انجام می شود.

مدیر مالی بازار بورس کالای ایران با بیان این که زیرساخت های مورد نیاز عرضه برنج فجر و طارم در مرکز بین المللی بورس تامین شده است، گفت: در بورس کالا بازارهای متفاوتی وجود دارد و زعفران، پسته، زیره، برنج، رطب، کشمش پذیرش شدند.

وی افزود: تقریبا تمامی محصولات کشاورزی قابلیت عرضه در بورس را دارند اما نیازمند آن هستیم که انبار استاندارد داشته باشیم و در خراسان رضوی روی محصول زرشک و عناب برنامه ریزی شد تا گواهی سپرده کالایی صادر شود.

کد خبر: ۱۸۴٬۰۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha