۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵
اختیار شهرداران باید افزایش پیدا کند| حمایت کمیسیون عمران از شهرداری‌ها در برنامه هفتم توسعه
رئیس کمیسیون عمران مجلس:

اختیار شهرداران باید افزایش پیدا کند| حمایت کمیسیون عمران از شهرداری‌ها در برنامه هفتم توسعه

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش درآمد شهرداری ها به دلیل محدودیت در ساخت و ساز ها از توجه ویژه کمیسیون متبوع خود به شهرداری‌ها خبر داد.

به گزارش بازار، نشست صمیمی اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با شهردار و اعضای شورای شهر مشهد مقدس، شامگاه جمعه ۶ آبان ماه برگزار شد.

محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در نشست صمیمی با بیان اینکه طی جلسات مختلف با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در جریان مشکلات، معضلات و مسائل اساسی کلانشهرها به ویژه شهر مقدس مشهد قرار گرفتیم گفت: منابع مالی شهرداران به دلیل محدودیت‌های موجود در ساخت و ساز با مشکل مواجه شده و تقلیل پیدا کرده است. لذا هم اکنون که در آستانه تدوین برنامه هفتم و بررسی لایحه بودجه قرار داریم باید به مسائل مذکور به صورت ویژه توجه کرده و اختیارات شهرداران را نیز افزایش دهیم.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه اکثر اعضای کمیسیون عمران، شهردار و یا عضو شورای شهر بوده و تجربه کافی در حوزه مدیریت شهری داشته و به موضوعات شهرداری‌ها آشنایی و اشراف کامل دارند عنوان کرد: برای بهبود شرایط شهر نشینی و امورات شهرداری‌ها باید اختیارات شهرداران و شوراهای اسلامی شهرها افزایش پیدا کرده و دولت نیز حمایت ‌های خودش را از این مجموعه ها به ویژه در سهم حمل و نقل عمومی ارتقا دهد. بی تردید این موارد را در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ و برنامه هفتم توسعه مورد توجه قرار خواهیم داد.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی کارآمد و با انگیزه سرمایه و مولفه اصلی پیشرفت کشور هستند به حقوق پایین پرسنل شهرداری‌ها اشاره کرد و افزود: متاسفانه پرسنل شهرداری علی رغم سختی کارشان کمترین درآمد را دارند. از این رو تلاش خواهیم کرد تا حقوق پرسنل شهرداری‌ها افزایش یافته تا با انگیزه بیشتری کار کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از شهردار مشهد درخواست داریم هنگام بررسی بودجه سال آتی بیشتر در کمیسیون عمران حضور پیدا کنند تا با همفکری به مسائل و موضوعات مطرح شده در نشست‌های اخیر بپردازیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کمیسیون عمران از همه شهرداری‌ها به ویژه شهرداری مشهد مقدس که متعلق به همه مردم و جهان اسلام است حمایت و پشتیبانی می‌کند تا مردم زیارت راحت و ارزانی را داشته باشند.

کد خبر: ۱۸۳٬۹۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha